Madeleinerebeckaolsson

Alla inlägg under januari 2011

Av Madeleine - 31 januari 2011 17:20

rasmus är duktig på att skriva här, jag är som vanligt lat haha.


Jag har nu gått på universitet i exakt en vecka, och jag älskar det! jag älskar ämnen, klassen, skolan (dock älskar jag inte tempot haha). just nu läser vi om kroppens anatomi och har även börjat palpera (vilket är att man känner på varandra och ska hitta muskler, leder och skelettdelar). detta är väldigt nytt men samtidigt väldigt roligt och annorlunda allt annat man har gjort. så jag tror att detta kommer bli 3 fantastiska år!

  

Pubrundakvällen!


nu ska jag laga mat och vänta in min kära sambo som lyser med sin frånvaro!

/ Madeleine

Av Madeleine - 30 januari 2011 20:52

Söndag kväll o Madde har lagat en asgod hemmagjord pizza! Underbart god!! Hon har även varit duktig o gjort semlor och jag har lärt mig göra chai latte :D fast inge vidare att blanda i kanel :O

    

Det börjar snart likna sambofällan detta :O Men som tur är var vi nere o biffade på gymmet idag, ett köttigt ben/bröst pass för mig och Madde körde sitt race (vad de nu e ;P )


Nu blir de film :D 

Av Madeleine - 28 januari 2011 18:45

Nu har de blivit lite slappt här på bloggen! Men jag har tagit lite foto o tänkt "detta ska jag lägga upp sen idag" men de blev ju aldrig av :O så här kommer ett kanske lite längre inlägg med lite bilder över vad som hänt senaste dagarna ;D 


Vi får väl börja i Söndags när jag o Madde var duktiga o tvättade typ 6 maskiner tvätt på 3 timmar, phew, de var riktigt mycket o de var precis vi hann. 

  


I måndags (elr tisdes) var vi inne på Jinska o köpte 3 cooola lyktor (H) blev ganska mycsigt, blev 2 röda i tv rummet o en grön i sovrummet, Madde köpte även lite dukar att ha på mat och tv bordet :D

   

Fast Madde är kanske lite kort för att hålla upp dom i tillräcklig höjd xP hehe :D

  


Sen gjorde jag några asgoda biffar :D med internets och Maddes hjälp iofs, men de blev verkligen skitgoda! Till de blev de brunsås, kokt potatis och lingon, mums! :D

  

Och, kanske veckans höjdpunkt, var jag hos Albin o hälsade på eftersom han varit i Tyskland igår ^.^ man fick ju fylla på lite när de nu var så billigt. De var dock inte lika roligt att släpa 25kg vätska 1,5km till bussen sen spårvagn i 30 min :O men kan ha varit värt det :P

  


Men när jag kom hem runt 6 stod det kycklingfilé och pasta med sweetchilli sås på bordet! Så nu håller jag o Madde fredagkväll med lite öl o cider :)


De var nog allt för denna veckan! Ikväll blir de filmen "127 hours" sen får vi se vart resten av helgen bär av :D


//Rasmus

Av Madeleine - 24 januari 2011 18:26

Tänkte att vi kunde skriva lite vad två studentsambos som lever på bidrag tar sig till att laga varje dag eftersom det verkar vara ett intressant ämne för familj o sånt när man kommer hem ;)


så här kommer första "mat inlägget". Idag blir det den mycket avacerade och djupt akademiska studenträtten köttbullar och potatismos!!! "MEN! vi har valt att lyxa till de lite" (arla reklamen elr vad de är x)) och gjort hemmagjord potatismos! :D

Av Madeleine - 23 januari 2011 12:01

Idag står det TVÄTT på schemat, vi har bokat 4 maskiner från 13-16.00 så jag hoppas de ska räcka för våra enorma högar. Och förresten så hittade jag äntligen tvättstugan, den låg på andra och första våningen, inte bottenplan som jag trodde, hehe.


Förutom det vill jag hinna träna idag, vilket jag tror jag hinner. Även Fysik plugg står på schemat och Madde ska laga mat, någon sorts kycklingrätt blir de antagligen :)

/Rasmus

Av Madeleine - 19 januari 2011 20:25

döden... //Rasmus

Av Madeleine - 18 januari 2011 22:44

Och så gick även inbrottslarmet idag när man invigde gymmet, snacka om otur. Men de var nog något fel på larmet, för vi var ju typ 3 pers kvar, o de är inget stort gym :)

ska ta o lägga upp lite bilder på hur vi har fått det här hemma, blir kanske imorrn.

/Rasmus

Av Madeleine - 17 januari 2011 11:57

Bowling står på nollningsschemt idag!


Rasmus är i skolan och jag sitter och nördar vid datorn. Idag är en dag då jag saknar mina fina kristianstadsvänner. skulle ge vad som helst för en fenixfika typ precis nu <3 menmen vi ses ju snart igen! 


och eftersom min korkade pojkvän har tagit bort sin cam från datorn får det bli ett bildlöst inlägg! PUSS! / Madeleine


Ovido - Quiz & Flashcards