Madeleinerebeckaolsson

Alla inlägg under oktober 2011

Av Madeleine - 31 oktober 2011 20:28

Helgen var kanon! Besök av svärmor, fest och mys.


Nu är en ny vecka igång och det är bara att kämpa på. Jag har en stor hemtenta som ska in på söndag, är dock ledig tors-sönd, så det ska nog gå. Rasmus har även han en del i skolan, så det blir väl en del plugg i veckan. Tränar gör vi med, och myser på soffan på kvällarna.


Puss på er alla fina! 

Av Madeleine - 27 oktober 2011 23:09

Godnatt alla ni fina som tittar in här!


förresten till helgen kommer svärmor på besök, och om två veckor kommer svärfar och extrasvärmor på besök! helt underbart och jag vet en Rasmus som är väldigt glad att hans föräldrar kommer och hälsar på!


jag är ledig imorgon och ska njuta av en sovmorgon. sedan ska det bakas hela dagen!



är dessutom extremt glad för att jag har fått tillbaka min iphone som varit på lagning, elr ja jag fick en ny! så nu kan jag leva normalt igen haha ;)  

Av Madeleine - 26 oktober 2011 10:25

oj vad vi har varit dåliga med att skriva här på sistonde! får bli bättring på den fronten!


just nu i skolan håller vi på med massa grupparbeten som ska in och redovisas nästa vecka. men det är roliga arbeten och jag är i världens bästa grupp så det är lugnt! det blir långhelg denna helg, eftersom vi är lediga på fredag så det ska bli riktigt skönt :D och på lördag blir det en efterlängtad halloweenfest på chalmers!!! vi ska bestämma utklädnad idag och fixa lite på systemet och så, sen är vi redo!


denna veckan har jag dessutom bestämt mig för att prova på massa nya pass på Kristinedal. Så hitintills denna vecka har jag testat; Afrodans, spinning och core! Idag är det vilodag och imorgon blir det nog först 30 minuter bodypump och sedan 30 min cykel max. Sedan på fredag ska jag testa på ett efterlängtat zumbapass! sen är det helg och vila! :)





Av Madeleine - 22 oktober 2011 22:39


  

Av Madeleine - 22 oktober 2011 22:33

har gjort absolut ingenting idag. så skönt. rasmus har varit iväg hela dagen, men är på väg hem nu så resten av denna lördagskväll ska jag spendera med kramar.


och hur snygg är inte denna vinterjacka? tok för dyr men man kan ju alltid få drömmar lite

 

Av Madeleine - 22 oktober 2011 11:02

  1. 1. Putsa och skär fläskfilén i 1-2 cm tjocka skivor. Bryn i smör, salta och peppra. Lägg dem sedan i en smord ugnssäker form. Pressa en vitlöksklyfta över köttet.
  2. 2. Blanda ost, creme fraiche, smulad köttbuljongtärning samt 1-2 pressade vitlöksklyftor, salta och peppra. Bred sedan detta över fläskfilén.
  3. 3. Grädda mitt i ugnen i ca 30 min på 200 grader.

Serveringsförslag: hasselbackspotatis och en god sallad.

Dryckestips: Jacob's Creek Shiraz Cabernet

Av Madeleine - 18 oktober 2011 19:23

Det har varit en riktigt fet helg! Filip och svärföräldrarna har varit på besök och helgen har innehållit det mesta! Shopping (vi kom fram till att jag och Filip har typ exakt samma klädsmak xD), varit ute o lirat biljard, monterat dator och massa skoj.


Uppdaterar med lite bilder när jag får tid, en massa tentaplugg nu :P

Av Madeleine - 17 oktober 2011 22:09

Åh vi hade världens bästa helg! 


på fredagen när mamma och pappa kom upp, gick vi först lite på stan och sedan åkte vi hem till oss och myste resten och kvällen och så kom Filip lagom till middagen! på lördagen åkte jag till mamma och pappas hotell och åt frukost där (mums) sedan blev det heldag på stan med massa shopping och pizzamys! sedan på söndagen åkte jag mamma och pappa till ikea och gick o tittade lite. Rasmus och Filip har byggt data, spelat data, shoppat på stan och spelat biljard. och varit uppe seent om nätterna haha.


Tack för helgen mamma, pappa och Filip! jag saknar er redan...


Världens finaste föräldrar! vad skulle jag gjort utan er?


Förresten! fick tillbaka tenta idag och den var Godkänd :D 

Ovido - Quiz & Flashcards