Madeleinerebeckaolsson

Alla inlägg under januari 2012

Av Madeleine - 31 januari 2012 20:44

nu har ortopedikursen kommit 2/3 dagar och det är full rulle! och så jävla roligt! spec traumaortopedi, i mitt nästa liv ska jag lätt bli traumaortoped! 


mycket och göra och lite fritid, så nu ska jag unna mig ett House avnitt på tv innan det är dags att sova då det är sista föreläsningsdagen imorgon!


PLUGG PLUGG PLUGG och jag vill klara tentan på lördag. sedan är det fest på kvällen och det är så välbehövligt. 



lite sådant här jag sitter och lär mig om, om dagarna. om jag älskar det? så himla mycket. medicinska ämnen är bästa någonsin!



   

Av Madeleine - 27 januari 2012 17:36

 



det blev en kort runda på stan (kallt!!) men jag fick allt med mig ett par fina jeans hem! var längesedan jag köpte ett par fina jeans, så när jag hittade dessa på rea slog jag till. exakt sådan färg på jeans jag gillar (är mörkare än de ser ut på första bilden) och höga i midjan (ett måste). hade kostat 1299, jag betalde 699! 


nu är rasmus och hämtar sina kompisar och så ska de svänga inom och köpa mat på vägen hem! jag är döhungrig och ändade mig i sista sekund och valde kebabtallrik istället. 


Av Madeleine - 27 januari 2012 15:06

Sitter och väntar på att Rasmus ska sluta skolan, så ska jag åka in och möta honom i stan. jag har varit ledig idag, så skönt! pluggat lite och städat lite. ikväll kommer några av rasmus kompisar hit och så ska de spela data, så då får här ju vara städat och fint haha. tror vi ska prova en pizzeria som ligger en bit bort med ikväll, en av rasmus kompisar är också gluten och de har glutefripizza så det måste vi ju testa! en riktigt bra fredag med andra ord.


hoppas jag hittar något fint i stan, är riktigt shoppingsugen! en fika blir det säkert med!


på tal om inget, så är jag så galet sugen på semlor så det ska jag baka i helgen! MUMS!


trevlig helg allihopa! bara jag som redan längtar till våren?

 

 

Av Madeleine - 26 januari 2012 18:49

           


Alla dessa små underverk kan jag tänka mig att ha på vårens stundande bröllop! just nu känner jag för att köpa allihopa haha

Av Madeleine - 26 januari 2012 18:34

världens finaste svärfar och extrasvärmor ska gifta sig! fick reda på denna underbara nyhet förra veckan och häromdagen dök en fin inbjudan upp i brevlådan. Båda jag och Rasmus är så glada för er skull, och vi längtar redan till påsk då ni säger JA!   


 



Nu ska det bara hittas klänning haha, och jag har såklart redan börjat leta och fundera.

Av Madeleine - 24 januari 2012 14:42

Igår startade termin 3 för min del!


jätteroligt, redan gått ett helt år, helt sjukt. aja i varje fall så började vi nu med "Medicinska ämnen I 7,5 HP". i den kursen ingår neurologi, ortopedi, invärtesmedicin och psykiatri!

denna veckan läser vi neurologi, nästa vecka ortopedi och tentar även av den lilla kursen nästa vecka, sedan en vecka neurologi till och sen tentar vi av den. de andra två kurserna är även de veckokurser. så ja, jag har alltså en tenta i veckan i februari... men det är roliga kurser så jag hoppas det kommer gå vägen, trots tufft tempo.


den blir ju alltid lite roligare att plugga när man har världens snyggaste bok haha    


idag har jag varit ledig, hur skönt som helst. jag har tvättat lite, pluggat lite och tittar på tv. när rasmus slutar skolan ska vi på Bodypump tillsammans!

Av Madeleine - 22 januari 2012 18:56

     


Skinande sol, minusgrader och snö på marken = mysig promenad

Av Madeleine - 21 januari 2012 18:14

ikväll blir det hemmagjord pizza! rasmus är nere och köper pizzasallad (ett måste) och pizzan står i ugnen! 


skinka, ost, tomat, lök, salami och mozzarellaost

 

Skapa flashcards