Madeleinerebeckaolsson

Alla inlägg under juni 2012

Av Madeleine - 19 juni 2012 17:04

Sommaren har börjat flyta på nu, madde jobbar på sjukhuset och jag på bruket. Fick ju en lite annan arbetsplats idag, AM1 istället för AM6. Kändes väl sådär från början, blir mycket mer att göra och nytt folk att lära känna (ärlig talat så såg dom lite skumma ut innan, hehe) men över min förväntan så har det varit helt okej! Visst, det är ju trippelt med pallar jag måste stapla ute på lagret, men annars är det typ den enda arbetsuppgiften. Så trots att det blir mer tid i trucken så är det skönt att slippa tänka på så himla många olika saker som det var på 6an. 


Idag satte jag mig fan på att klara av att springa en mil, och det gjorde jag också. Fifan vad jobbigt det var, fast ändå inte så blodigt som jag trodde det skulle bli. Jag tog det iofs i en ganska lugn takt (5,4min/km), men det är jag ganska nöjd med med tanka på att jag för ca 7 rundor sedan höll över 6min/km på halvmilen.


Har även kollat igenom det så hemskt omtalade serien Game of Thornes, och jag måste ju säga att den slog alla mina redan höga förväntningar!! Riktigt bra är den! Tyvärr så ska jag kolla på säsongsavslutningen för säsong 2 ikväll, sen måste jag vänta till i vår då dom släpper uppföljningen.

 

Stark av Winterfell :)

Av Madeleine - 11 juni 2012 09:13

Äntligen hemma i Skåne!


detta är ju en blogg om vad som händer i Göteborg, så nu säger jag "hejdå" för denna sommaren och tar upp bloggandet när vi kommer upp till göteborg i sena augusti igen.


Tack alla ni som läser, det är ni som gör att vi uppdaterar! 


 

Lyckan när man är i samma stad som bästa vän 

Av Madeleine - 9 juni 2012 23:05

Yaaay, nu är vi äntligen i Skåne igen och sommarlovet har verkligen dragit igång! Idag har jag varit i stan med Madde och Christel, det blev inget direkt handlat för min del, mer än en liten studentpresent till syrran.


Efter det drog jag hema till mamma i Tollarp för att hänga och umgås lite medans Madde är ute och gör stan ikväll med sina tjejkompisar.


Tog även och invigde Hommentorpsrundan här i Ö.Vram för första gången detta året, kändes riktigt gött! Klarade dess 4,8 km på 23,18min. Vilket jag är helt ok nöjd med, det var ungefär den tiden jag hade för något år sedan, men jag vet också att jag har klarat den rundan på 20min, så dom 3 minuterna ska nog allt försvinna innan jag åker hem till Göteborg igen i Augusti :)


Annars då?! Imorgon ska syrran på bal, så vi är ett helt gäng från släkten som ska dit och kolla på henne. Jag tar med Maddes finkamera så vi kan ta lika fina bilder på Ida och Max som vi har på mig och Madde :)


Vi får la se hur mycket liv det är i bloggen i Sommar, Madde snackade om att "säga hejdå" under sommaren men jag vettitusan, jag uppdaterar kanske någon gång ändå :D


 

Filip jag och mamma från när vi var och kolla in sommarlägret förra sommaren!

Av Madeleine - 6 juni 2012 16:52


Nä om man skulle hem och mysa med denna lilla skönheten i sommar?


Idag har det blivit lite tentaplugg (som vanligt), putsat fönster och städat lite i lägenheten så här är fint inför sommaren. ska göra klart städningen imorgon.


 

Av Madeleine - 5 juni 2012 19:56

idag var det sista föreläsningsdagen innan tenta och sedan sommarlov! låååång dag men vi stod ut.


idag är rasmus nere i malmö för att fira hans kusins student. fina pojke som kör så långt för att träffa släkten. 


får väl roa mig med lite dataspel nu ikväll haha. har börjat spela samma spel som rasmus spelar, det var rätt kul får jag erkänna ;)

 

Av Madeleine - 4 juni 2012 07:13

 

Nu kör vi, sista veckan.



Av Madeleine - 3 juni 2012 15:16

Grillfest igår blev jättelyckad och maten var supergod.


idag har vi tagit det lugnt, städat efter igår, kollat något CSI-avsnitt, packat inför veckans hemfärd och tvättat. Ska bara en kaka sedan till kvällens Big brother-final!


Nu försöker jag tagga inför 2 dagars skola må-tis, sedan tentaplugg ons-tors och sedan tenta på torsdagskvällen. Och efter den tentan en ordentlig och efterlängtad tentafest.


utflykt förra sommaren 

 

Av Madeleine - 2 juni 2012 17:43

3/4 tentor gjorda.


nu håller vi helg och firar med grillfest.


 

gammal bild från fina åhus. åh jag längtar

Skapa flashcards