Madeleinerebeckaolsson

Alla inlägg under september 2012

Av Madeleine - 30 september 2012 17:57

Festen igår var hur bra som helst. Rasmus stannade till ca 12 och sen jag gick hem vid 2. 

Goda hamburgare, gott rosevin, dans och prat med fina människor. en väldigt bra lördagskväll med andra ord.

kvällens bilder står min fantastiskt festkamera för haha.


       

Av Madeleine - 29 september 2012 18:19

Ikväll är det Kick off fest här i Kviberg. Rasmus som är med i styrelsen ska vara nykter och sen köra tillbaka till lanet som han är på i helgen. Jag tänker inte köra någonstans ikväll, om vi säger så haha..


HA en trevlig lördag alla fina!


 


Äsklingströjan (som först var mammas, men som senare jag så snällt fick) och knallröda läppar. 

På fötterna sitter klackar (såklart, lär mig aldrig)


Av Madeleine - 29 september 2012 14:09

Har bakat lite på sistonde! Gott frukostbröd och smariga kanelbullar.           

   

Av Madeleine - 28 september 2012 21:50

Tänkte haka på de stora bloggerskornas senaste trend; ett inlägg med 10 saker ni kanske inte vem om mig.


1. Jag verkligen hatar att vara ensam på kvällar och att somna själv när det inte är någon hemma.

2. När klickan ringer på morgonen vaknar jag alltid direkt och är klarvaken. Inget snoozande här inte.

3. Jag är rädd för att jag likt min mamma ska ha svårt att få barn, när den tiden kommer.

4. Jag älskar läppstift och önskar att jag vågade ha det oftare.

5. Det finns bara 4 människor på denna jord som jag känner mig 100 % bekväm med och det är mamma, pappa, Rasmus och Nina. . 

6. Jag har ärvt extremt mycket från min pappa och hans sida. "Lik pappa men söt ändå"-tröjan jag hade på mig som liten stämmer, både till utseendet och sättet haha.

7. Jag får lätt eksem på mina ben och i mina knäveck (tydligen ännu ett arv från min pappas sida).

8. Jag gråter i princip till alla avsnitt av Greys. 

9. Jag är extremt hemmakär och älskar hemmahemma i Kristianstad.

10. Utan Rasmus, skulle jag vara väldigt vilsen i denna värld, han är min andra halva.


 

Av Madeleine - 27 september 2012 19:17

Det har var väligt mycket denna veckan, men tänkte iaf berätta lite om min praktikplats som jag började på i måndags.


Jag är på Svartedalens rehabcenter som ligger i anslutning till ett äldreboende. Jag har två stycken handledare och följer med Fia varannan dag och Anders varannan dag. Dagarna är väldigt blandade; hembesök, vårdplanering, patienter upp på äldreboendet eller korttidsboendet, journalskrivning, möten, förflyttningutbildning, bedömningar, träning.


Den kursen vi läser som hör till denna praktiken är neuroinriktning, men eftersom inte alla kan få en ren neuroplacering (och det fick ju inte jag), försöker de få till så många neuropatienter som möjligt, så ibland hänger jag med någon av de andra två sjukgymnaster som jobbar där när de har en spännande neuropatient. Imorgon ska jag t.ex med en sjukgymnast som heter Kristoffer på ett hembesök tilllsammans med en arbetsterapeut till en patient som har spinal stenos.


Nu denna veckan är det mest att hänga på, lyssna och ta till sig så mycket som möjligt, för att få mer och mer ansvar ju längre veckorna går (ska vara där i 5 veckor totalt), för att till slut (om det finns lämpliga patienter) göra egna hembesök för bedömning och träning (!). kanske inte så jättenervös för hembesöken i sig, mest för att köra deras bilar ute på hisingen haha nejdå. Det ska nog bra :)


jag älskar verkligen detta, jag blir bara mer och mer säker på att jag har valt mitt drömyrke. Som sagt, man behöver inte ha haft en yrkesdröm hela livet, man kan bläddra i en katalog, tänka "ja men sjukgymnast låter kul" och hamna precis rätt.


Nej nu ska jag inte trötta ut er.


 

Av Madeleine - 27 september 2012 19:04

I tisdags fick vi reda på att Rasmus farmor hade fått en massiv stroke och låg på sjukhuset.
I två dygn kämpade hon, men i morse valde hon att släppa taget och somna in.


Vi kommer alla sakna dig, vila i frid Gullbritt.




Av Madeleine - 26 september 2012 20:33

       


Ville bara visa vad jag klickade hem ikväll.

Hoppas den är lika snygg på, som på bild.


Modekungen.se 599kr

Av Madeleine - 26 september 2012 18:10


orden räcker inte alltid till.



Ovido - Quiz & Flashcards