Madeleinerebeckaolsson

Alla inlägg under november 2012

Av Madeleine - 30 november 2012 16:32

Fredag och äntligen helg!


Vaknade supertrött och sängen (och rasmus) lockade mycket mer än att gå upp när klockan ringde. Pallrade mig tillslut upp och åt frukost och gav mig iväg i skolan. Idag hade vi, som vi nästan alltid har på fredagar, klinisk resonerade vilket betyder att vi får patientfall som handlar om det vi har haft föreläsningar och praktiska lektioner om i veckan. Denna veckan har det handlat om cervicalcolumna eller som det heter på svenska: nacken! Fick sluta tidagare så jag var redan hemma vid 2 och sedan dess har jag vilat, kollat på ett avsnitt av Greys, diskat, dammsugit och tagit ut soparna.


I helgen ska det bli kallt och snön har börjat falla över göteborg här och var (tyvärr inte ute hos oss i Kviberg, men snart kanske). Jag har börjat få ordentliga julkänslor vilket ju passar bra iochmed att det är första december imorgon och första advent på söndag! Funderar på om man skulle baka något helgen till ära, har en pepparkaksdeg hemma så blir kanske till att leta fram pepparkaksformarna.


 

Pålsson/Olsson önskar er en trevlig första advent!

Av Madeleine - 29 november 2012 19:36


Jag är en människa som älskar att kramas. Ibland kan en kram vara det enda som behövs.

Kolla på videon, le och ge någon en extra kram imorgon!


Videon har över 73 miljoner tittare (!!) och jag härmar en av kommentarerna: "6 år gammal och fortfarande något av det bästa som finns på youtube".

Av Madeleine - 29 november 2012 19:05

Skola - gym - mat - och nu sitter jag här.


Rasmus är på möte med förtroenderådet, numera som ordförande! inte illa pinkat av min fina sambo.


Livet rullar på utav en väldans fart nuförtiden måste jag säga. Hinner knappt fatta att det har en gått en vecka förrens en vecka till har gått. Nu i helgen ska iaf jag och rasmus ha en lugn och skön helg blandat med en del plugg. Nästa helg är vi bjudna på julfest här i Kviberg vilket ska bli jättekul! man ska ha med sig en julklapp och temat är jul, så sitter och letar en passande outfit men hittar inget på nätet så får ge mig ut på stan en dag. Helst en röd och fin julklänning som jag kan ha även på diverse julfirande hemma i Skåne.


I år blir det julafton hos Rasmus pappa med familj och så firar vi ju med min sida på annandag jul. och så får vi ju inte glömma Veras födelsedag som firas på lilljulafton. Vill ni veta något kul förresten? I göteborg heter inte den 23:e december lilljulafton!! Så när jag sa lilljulafton för första gången tittade alla jättekonsitigt på mig och undrade vad jag snackade om. Men jag förhörde mig lite och en kille i klassen som kommer från Värmland sa att de sa så hemma, så det är väl lite till och från landet runt ;)


Trevlig Torsdagskvällar vänner!


Av Madeleine - 27 november 2012 19:38

       

Av Madeleine - 27 november 2012 19:21

Nu i helgen, eller rättare sagt från onsdag till söndag var kära mor på besök :D


Rasmus var i jönköping på DreamHack (dataspelslan) så det var en riktig mor-och-dotter helg.


Vi var på stan, Lisebergs jukmarknad, Hagas julmarknad och så gjorde vi lägenheten julfin.


Min mor hon är fin hon. Tack för helgen mamma, jag älskar dig.


   

Av Madeleine - 19 november 2012 09:34

Vänner som Alice och Elin de håller man hårt i.

Av Madeleine - 13 november 2012 19:31

       

You calm the storms
And you give me rest
You hold me in your hands
You  won't let me fold
You steal my heart
And you take my breath away
Would  you take me in
Take me deeper, now

And how can I stand here with you
And not be moved by you
Would you tell me how could it be
Any better than this


Cause you're all I want
You're all I need
You're everything, you're  everything

Av Madeleine - 13 november 2012 19:18

Efter en underbar lugn helg med finaste sambon, har veckan dragit igång med besked. Det känns som att det är väldigt mycket som ska göras på kort tid, massa i skolan, många helger uppbokade, när ska det finnas tid till plugg? och så insikten om att vi i princip inte kommer ha något jullov (medan Rasmus kommer har en hel månads lov!!).


Men äsch allt löser sig, nu ska jag snart gå och ta en alldeles för varm och lång dusch.


       

gammal bild - Glad flicka som precis har gått på sommarlov. Idag mår jag ungefär tvärtemot.

Skapa flashcards