Madeleinerebeckaolsson

Alla inlägg under maj 2013

Av Madeleine - 31 maj 2013 22:36

Dagen har bestått av: först några timmars plugg imorse, sedan två timmars sol och lunch utomhus, sedan skola hela eftermiddagen där vi dels slutförde vårt utkast till projektplanen och skickade in den och dels hade vi en dataövning. Sedan var det raka spåret hem och en kväll utomhus med grillning och fina vänner. 


         

Av Madeleine - 30 maj 2013 19:29

Det är tyst i lägenheten, Rasmus firar välförtjänt sommarlov hos en klasskompis! Idag har det varit strålande sommarsol i Göteborg. Har suttit ute hela eftermiddagen, först i skolan och sedan här hemma. Lite plugg har det också blivit. Imorgon på förmiddagen ska jag fortsätta med plugget.


Igår blev det väl sådär mycket plugg, men jag har tid på mig (tentan är ju inte förrän på tisdag). Istället åkte jag med en kompis här i Kviberg när hon skulle till en närliggande Utby och handla bil. Rolig vardagsuftflykt och hon kom hem med en fin grön liten bil! 


 


Har suttit ute med Tove i kvällssolen och ätit kvällsmat och nu har jag landat i soffan. Förresten! Idag åkte mamma till Paris för en weekend med några vänninor, hoppas de får en underbar resa!   

Av Madeleine - 29 maj 2013 20:15

 


När man loggar in på facebook och får se denna bilden från extrasvärmor med texten; "Ralle och Madde när kommer ni hem? får ju ingen mat serverad här", då smälter jag.


Kärlek. Skåne. Sommar. Snart. Jag längtar.

Av Madeleine - 29 maj 2013 16:30

Såhär kommer jag spendera resten av kvällen. Plugg, plugg och lite plugg till. Tänkte om jag gör ett jätteryck idag blir det lite mindre att göra i helgen. Tycker jag hänger bra på lektionerna men det är mycket nytt och det är svårt. Konfidensintervall, korrelation, t-test, p-värden..... Allt snurrar runt i huvudet haha


 


Rasmus har sin sista tenta imorgon sedan har han sommalov, lyllos! Det är de värda, duktiga chalmeristerna. 


Av Madeleine - 29 maj 2013 07:28

Min mynta i fönstret växer sig hög och fin tillmånga goda mojitos!

Nästa onsdag är det dags för det obligobligatoriska fira in sommarlovet fest men mina fina flickor i klassen. Denna gången blir det mexikansk middag och fest här hemma hos oss och sedan blir det stan och lite dans. Tacopaj, tapas, mojitos och tequila tror jag kommer bli hur bra som helst. Dessutom firar vi ju ib sommarlovet lite tidigare än det egentligen är, men vad gör det liksom?!

Av Madeleine - 28 maj 2013 18:16

Dagen började med regn och rusk och slutade med strålande sol och tryckande värme. När jag kom hem från skolan vid 3 tog jag och Tove och gick en svettig promenad runt fotbollsplanerna.


I helgen blir det dessutom firande av Tove som fyller 21 i mitten av juni. Underbar ide att fira sig lite i förväg för att alla ska träffas en sista gång innan sommaren kommer och alla drar iväg på sitt håll. Present är inhandlad och outfiten är nästan planerad (eller vem försöker jag lura, jag har typ 4 olika outfit jag väljer mellan, får bero lite på väder). En flaska vin är även inhandlad till helgens fest, tog en ny spännande flaska - hoppas det var ett bra val! 


 

Tove, Sofie och jag på sommarfesten förra året

Av Madeleine - 28 maj 2013 18:11

Jag har känt mig lite småyr det senaste och yrsel är ju ett symtom inte en sjukdom i sig och beror därför på något. Första steget får bli att börja äta en berocca om dagen för att få i i mig vitaminer och mineraler m.m

 

Jag har haft problem med sköldkörtel innan och ska därför säkerhetskolla att det inte är den som spökar igen, genom att gå och ta blodprov när jag kommer hem till Skåne. Bättre att vara på säkra sidan.


Annars är det bara att hoppas att det går över och sluta noja mig.

Av Madeleine - 27 maj 2013 21:22

Promenad till kyrkogården, upp i skogen och tillbaka. Så skönt att komma ut sent på kvällen och att det fortfarande är varmt. Det gick bra på tentan idag för Rasmus och kompisarna, nu håller vi tummarna för nästa också!


         

Skapa flashcards