Madeleinerebeckaolsson

Alla inlägg under juni 2013

Av Madeleine - 30 juni 2013 16:52

Detta jäkla regnande! Men äsch jag är nöjd över att bara vara ledig två dagar. Vi har varit en runda på Ekohallen, massa sportoutlets, djuraffär och slutligen Willys. När vi kom hem ställde sig mutti och lagade kvällens mat och jag städade i köket. Jag har rensat gamla saker, organiserat om, städat och fejat. Nu är det ordning och reda och två nya tavlar (som inhandlades idag) har även kommit upp på väggen. 


Premiär för de blommiga byxorna jag köpte på H&M i våras och tröjan fyndade jag på Ekohallen idag för 70 (!) kronor. 

 


Av Madeleine - 30 juni 2013 11:23

Igår när vi var på stan gick vi förbi en affär som heter Donna och såg att i lokalen bredvid hade de öppnat en Donna outlet med upp till 70% rabatt. Vi gick in och tänkte att vi kanske kunde hitta något fynd! Och det gjorde jag! Ett par superfina höst- och vinterskor med riktigt bra kvalité. Nedsänkta till 749 kronor från ursprungspriset 2499. Den rean gillar jag.


 

Av Madeleine - 30 juni 2013 11:05

Tråkigt väder idag och vi blev inte så sugna på att köra till Ikea idag. Istället har vi inlett morgonen med träning! 40 minuter kondition (20 min på crosstrainer + 20 min på cykel) plus lite styrkeövningar. Riktigt kul att träna med mutti! Dessutom var hennes situps och planka bland de snyggaste och renaste jag sett på länge! Inte många som har den tekniken för att inte ha tränat på länge.


Resten av dagen ska göra lite småutflykter och bara njuta av  en ledig dag. Ska förresten visa mitt fynd från rundan på stan igår! 


Trevlig söndag gott folk!


Bild från förra sommaren, då jag och Nina var på kjugekull och gick! Får vi göra om i år, Nina!  

Av Madeleine - 29 juni 2013 10:10

Många av kompisarna är på Bråvalla festivalen och Rasmus och pappa jobbar helg vilket gör att denna helgen får bli en helg med mutti. Mysigt värre.


Idag ska vi på stan en runda, sedan baka något gott och ikväll ska vi äta pizza när våra män kommer hem och så ska vi provsmaka Per Morbergs rosevin. Imorgon blir det ikea för hela slanten! 


 

Av Madeleine - 29 juni 2013 10:00

Igår var en bra dag. 


Efter jobbet cyklade jag hem och la mig i solstolen i cirka två timmar. Varmt och gott. Sedan cyklade jag in till stan och klippte mig och fick då samtidigt träffa bästa Louise-frisör. Efter det gick jag och Rasmus och åt på Trendie och gick sedan en promenade nere vid tivoliparken och helge å. Sen träffade jag Fanny, Louise och Filippa och hade en mysig kväll på Olearys. Cyklade hem och la mig bredvid en halvsovandes Rasmus i sängen. 


     

Av Madeleine - 27 juni 2013 20:46

Idag efter jobbet åkte jag och mamma ut till Åhus för jag hade bokat tid hos min doktor. Det gick snabbt och bra, och nu ska jag ta prover för att göra en ordentlig hälsokontroll; blod-, gluten- och sköldkörtelvärden. 


Sen gick vi lite i Åhus och handlade lite på Coop, köpte blandannat tre supersöta brickor med bakmotiv. Ska fota och lägga ut så ni kan få se! Sen körde vi hemåt via Gårdsbutiken i viby och köpte potatis och jordgubbar. På taket satt storkarna och såg så fina ut. Då kände man verkligen att vi är hemma och på landet. Jag älskar det.    

Av Madeleine - 27 juni 2013 20:40

Rasmus och jag har precis varit på biodejt. Vi såg årets roligaste film "Dumma mej 2". Vi och alla barn skrattade genom hela filmen. Vi älskade ettan och tvåan var lika bra!


   

Av Madeleine - 26 juni 2013 17:49

Regn, regn och åter regn. Verkar som att hela Sverige regnar bort idag.


Jobbet rullar på. Kom hem vid halv 2 och då ställde sig mamma och jag för att baka macrons. Närmare bestämt Choccolate sea salt macrons. De blev inte bra alls. Havssaltet var både för tungt vilket innebar att de sprack och sjönt ihop plus att det var en något för stark eftersmak av salt. Jaja nu vet vi det iaf. De går ju att äta. Efter det däckade jag i soffan och tog en skön powernap. Nu väntas mat, fjärilskotletter och nypotatis ugn. Mums. Mamma skämmer bort oss alldeles för mycket. 


 


Ovido - Quiz & Flashcards