Madeleinerebeckaolsson

Alla inlägg under januari 2013

Av Madeleine - 31 januari 2013 09:28

Vaknade upp efter nio timmars sömn till strålande sol! Hur underbart?


Har ätit frukost nu och ska börja packa lite och göra mig i ordning. Vid 1 ska jag in till stan och träffa fina Elin för lite shoppning och fika. Fika, det är vi bra på. Lite efter 5 idag rullar bilen hem mot vårt älskade Skåne.



 

Hittade ett väldigt spännande recept på chokladmuffins med after eight i som är toppade med en creem cheese chocolate-frosting. Får nog baka det imorgon hemma :)

http://annicake.blogspot.se/2013/01/fredagsfika-och-instagram.html

Av Madeleine - 30 januari 2013 07:15

Idag blir en lång dag.   


Skola 8.30-16 och sedan en timmes dans på det. Ska bli skönt att komma hem sen och veta att jag är ledig imorgon! Sedan tar Rasmus och jag oss friheten att "ta ledigt" från skolan på fredag och istället åka hem till kristianstad imorgon kväll! Så skåne - imorgon kommer vi!


Hitintills har vi inte så mycket inplanerat förutom myskväll hos familjen Liljequist och jag ska fika med Andrea (välbehövligt!).


Nu ska jag dricka upp min espresso och sedan göra klart mig för dagen.




Tycker det kan bli vår och sommar snart igen!

Av Madeleine - 29 januari 2013 21:31


Dog lite. Jag är helt besatt på tanken av att skaffa en mops en dag. Alla försöker övertala mig om att jag inte kommer klara av deras snarkningar men åhhh de är ju helt galet söta. 


Av Madeleine - 29 januari 2013 20:52

Hela hösten har jag varit avundsjuk på söta Tove här i Kviberg som varje onsdag var och dansade på GU (göteborgs universitet). Imorgon drar en ny termin igång och då ska jag och Elin med! 


Bugg står på schemet denna termin och det ska bli så kul! Roligt att ha något spikat varje vecka och dans är alltid extra kul.


 

Elin och jag    

Av Madeleine - 29 januari 2013 13:24

Hej hej hallå!


mätt och glad efter god lunch (thai-rester från i fredags) här hemma, skönt att sluta redan 12 och kunna åka hem och äta lunch i lugn och ro. Har nu spenderat en liten stund med att kolla runt lite med praktikplatser, för imorgon är det min tur att välja. Jag väljer denna gången i grupp 2 (av tre grupper sammanlagt) men många har fått förtur denna gången så jag har typ 13 personer efter mig. Men jag kommer få en hyfsad plats iaf. Det värsta är att denna gången finns det sådana praktikplatser så långt borta att man är tvungen att bo på stället, fy...


Jag har dock denna gången bestämt mig för att om jag får en plats som är pendlingsbar med som det går mycket snabbare att köra bil till, ska jag unna mig att göra det de 6 veckorna vi ska ha praktik. Så det är bara att hålla tummarna för mig imorgon att det finns en bra plats!


Planerna för resten av dagen är: träna, diska, laga något smarrigt till oss ikväll. Puss och kram!



 



Av Madeleine - 27 januari 2013 18:07

Idag har vi gjort absolut ingenting. Rasmus stackarna har gått och blivit sjuk, så han har legat och kurerat sig idag. Jag har hängt på den tanken och bara slappat idag. Jag har roat mig med att läsa fjärde boken av Lars Kepner - Sandmannen. Riktigt bra och spännande bok!


 

Av Madeleine - 27 januari 2013 18:01

Fest i Kviberg är alltid lika bra!


Igår var det föreningen som anordnade kick off och det blev snacks, dans och massa folk! Festkameran var såklart med och står för gårdagens bilder.


       

Av Madeleine - 26 januari 2013 11:48

Middagen igår var väldigt mysig. Vi lagade thailändsk biffgryta med jordnötter och risnudlar. Till efterrätt blev det världens smarrigaste key lime paj, muuuuums. Lite vin till det och klockan halv 1 var vi fyra flickor trötta och avslutade kvällen. 


Idag håller jag på och tvättar (tvättkorgen fullkomligt svämmade över) och ikväll blir det kick off fest i Kviberg. Resten av dagen vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Rasmus pluggar och jag fullkomligt njuter av en alldeles ledig (!) helg.


 

Mycket gott och mycket enkelt att göra! 

http://www.recept.nu/leila-lindholm/efterratter-och-godis/frukt-och-bar/key-lime-pie--leilas-recept/



Ovido - Quiz & Flashcards