Madeleinerebeckaolsson

Alla inlägg under juli 2013

Av Madeleine - 29 juli 2013 18:47

Måste tipsa om en enkel och väldigt god måltid. Stek lax (eller kyckling, lövbiff ja vad som du har hemma) och häll på en Felix grytbas. Superenkelt och gott. Ni som känner mig, vet att tallriken på bilden inte är min haha. Men så fint kan det bli med lite grönsaker. 


 

Kvällens efterrätt    

Av Madeleine - 29 juli 2013 16:40

Denan helgen har fullkomligt flugit fram. I fredag kom Andrea hit och var barnvakt åt lilla mig som inte gärna är själv i huset, fram till att Rasmus kom hem från jobbet strax efter 10. I lördags fixade och donade och vid 7 och framåt kom alla gäster. Jag är så glad för alla underbara vänner, tack för i lördags! Det var toppen. En väldigt lugn och skön fest med lite dans och mycket myggor haha. I söndags städade vi lite och sedan tog vi det bara lugnt.

  Den här bilden tog vi till världens bästa Malin som var saknad i lördags. Snart dags att komma hem, fröken Gustafsson!

 

Idag var det tillbaks till jobbet som vanligt. Bara två veckor kvar nu!

R

Av Madeleine - 25 juli 2013 21:08

  

Jag kryper ner i din trygga famn och stannar där för alltid. 

Jag älskar dig.

Av Madeleine - 25 juli 2013 19:26

En slapp och skön dag. Efter jobbet bakade jag pistage-makroner! De blev smarriga. Sen har jag tittar på ett avsnitt av Dexter och nu har vi precis festat till det med köpe-pizza och en cider. Lyx! 


 

Av Madeleine - 24 juli 2013 21:00

Efter jobbet idag (fortfarande lika lite och göra på jobbet) åkte jag och mamma på en lite tur med bilen.

Först åkte vi till en affär lite utanför stan som jag blev tipsad om på jobbet. Där hittade jag en klänning till helgens sommarfest! :) sen åkte vi vidare till åhus och Maria Magdalena marknaden. Tyvärr ingen höjdare i år men jag hittade söta muffinsformar och goda kryddor. Alltid något! En sväng inom maxi sen åkte vi hem och vilade en stund på soffan.

Av Madeleine - 24 juli 2013 11:57

Det har hänt en del hitintills denna sommar. Vissa händelser har blivit sommarens snackis och den har vi nästan traggat sönder.

Men det är inte svårare än att förstå att från vissa människor hämtar man energi och andra är riktiga energitjuvar. Jag har valt att gå vidare i livet och svälja min stolthet då jag vet att det inte kommer bli bättre och i andra fall har personer valt att försvinna ur mitt liv självmant. Jag kan säga att idag känns det så mycket bättre och jag väljer att bara umgås och träffa människor som visar att de tycker om mig och som ger mig energi. Och de kan jag i sin tur, med glädje, sedan lägga all min energi på,

Snart 22 år gammal och har redan lärt mig väldigt mycket om livet under den vuxna delen av mitt liv.

Av Madeleine - 23 juli 2013 09:45

Godaste glassen! Blir minst tre-fyra i veckan.

Ovido - Quiz & Flashcards