Madeleinerebeckaolsson

Alla inlägg under augusti 2011

Av Madeleine - 30 augusti 2011 20:03

idag dog vår brödrost. rest in peace. en ny är beställd och kommer förhoppningsvis i veckan. vi väntar dessutom på en ny tv som vi har beställt. den ska vara i sovrummet, älskar den redan haha.


ikväll är både jag och Rasmus hemma och myser. rasmus har gjort en mattetenta via datorn och jag försöker bota min förkylning. 


Nu: true talent på tv3. en av veckans höjdpunkter. 

Av Madeleine - 29 augusti 2011 20:49

måndag och skolstart idag! kul o se alla igen och det verkar vara en rolig kurs vi ska ha nu. 


dock börjar jag bli sjuk, ont i halsen och känner på att det är på väg att bryta ut. kunde inte hålla mig från att träna ikväll så gjorde det (bodypump) och känner nu att det kan ha varit ett misstag. får se hur det är imorgon, i värsta fall får jag bara sitta med på morgondagens träning i skolan. fan.


förälskade mig förresten i dessa skor som jag såg på en tjej på spårvagnen, letade upp dem på nätet, så nu väntar jag på att de kommer in i min storlek så får jag se om jag slår till. får ju spendera lönen lite. snygga va? http://heppo.se/damskor/gummistovlar/esprit-windy-hi-rainboot-104684-0014


 


Av Madeleine - 26 augusti 2011 10:22



Svar till mamma: hamburgerbröden de blev faktiskt superbra! goda, stora och frasiga. mums! och självklart blev det hamburgertallrik till kvällsmat ;)  

Av Madeleine - 25 augusti 2011 17:34

Idag var jag och provade Zumba och jäklar vad roligt det var! exakt sådan musik jag gillar att träna till, massa folk och en peppande ledare. synd att just detta Zumbapass med denna ledare är mellan 11.30-12.30 på torsdagar, men de dagar jag är ledig ska jag absolut gå på detta pass.


Nu bakas det här hemma (igen haha), denna gång hamburgerbröd! har massvis med mjöl här hemma, massa fritid denna veckan och en ny bakmaskin haha, därför jag bakar typ hela tiden ;) plus att det sparar in pengar, glutenfria produkter är ju ganska dyra. och så fick jag även typ en årsförbrukning pasta av Martina (tuusen tack bästa!).


Bakmaskinen (födelsedagspresent av mamma och pappa   )  

Av Madeleine - 23 augusti 2011 11:37

steg upp med Rasmus imorse vid halv 7 och klockan 8 hoppade jag ner i bassängen på Kristinedal och simmade ca 45 minuter, hur skönt som helst! 


nu lagar jag lunch, hittade ett urgott recept på LCHFpannkakor som jag tänkte testa. återkommer med hur de smakade men här är iaf länken till receptet! naturligt glutenfria dessutom, awesome! 

http://www.kokaihop.se/recept/kolhydratsfria-pannkakor-lchf


pannkakor in the making, åh jag vill smaka nu!

 

Av Madeleine - 22 augusti 2011 13:45

Åh vad skönt det är bara hemma! läste förresten ett citat där det stod "home is the the people you love live", tänk vad många hem man har då? 


Rasmus har nollning nu under några veckor och jag njuter av en veckas semester innan skolan drar igång. i lördags var jag ute och drack vin med en kompis, och sedan dök en kompis till upp med sin pojkvän och helt plötsligt var vi på en konsert med rockbandet Mustasch. Älskar när kvällar bara blir. Kvällen avslutades med en flaska vin på ett mysigt cafe. 


idag har det tränats för första gången på ett tag, var såå skönt. Imorgon får det nog bli att simma! :)


avslutar med denna fina bild från en av de bästa kvällarna i somras.

 


Av Madeleine - 15 augusti 2011 18:47




Vi har haft en underbar sommar. tack alla ni underbara i skåne!


idag åker rasmus tillbaka till göteborg och jag kommer på fredag. sen är vi tillbaka som vanligt med vårt lilla liv i vår blåa lägenhet i underbara Göteborg. 

Ovido - Quiz & Flashcards