Madeleinerebeckaolsson

Direktlänk till inlägg 17 december 2013

Året 2013

Av Madeleine - 17 december 2013 21:30

Året närmar sig sitt slut och då är det dags för en liten summering av det gångna året.

 

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Ja en del hann jag med. Sprang mitt livs första lopp, bara 5km men ändå! Jag besökte Grekland, efterlängtat och helt underbart. Skrev en kandidatuppsats. Lärde mig att vissa människor är inte värda att lägga tid och energi på. Och så kommer jag ha lärt mig att åka skidor innan året är slut! 


Har du några nyårslöften?
Nej. 


Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja! Malin och Fredrik blev föräldrar till världens finaste lilla Alicia. Själv har jag tagit två graviditetstest under året, och båda var negativa (och för att undvika missförstånd, vi försöker inte bli med bebis, jag är bara lite hypokondrisk ibland och vill vara på säkra sidan) 


Vilka länder besökte du?
Grekland, Danmark, Tyskland. Tiden räcker tyvärr inte till för fler resor haha.


Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas?
Min och Rasmus 4-årsdag som spenderades på Rhodos var underbar.

Största misstaget?
Jag vet faktiskt inte. 

Bästa köpet?
Min dator. Fast den fick jag som present, men ändå.


Vad spenderade du mest pengar på?
Hyra haha. Fast Rasmus vill nog hävda skor haha. 


Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja mycket, det har varit ett glatt år. Vänner, skolan, familjen och Rasmus. Och känslan av att jag känner mig som en ritkig fysioterapeut, inte bara student. Kviberg och alla underbara grannar har varit en stor del av ett roligt år. Fest, plugg och massor utav häng hos Mr&Mrs Pelsson (Rasmus och jag ) eller hos Albin och Johanna. Praktiken nu i höst på Valjeviken, var det roligaste och bästa jag har gjort under hela min utbildning, wow vilka 5 veckor jag hade där. 

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2013?
Can't hold us, Holes, Let her go, tsunami. 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Det har varit lite upp och ner detta året, men överlag har jag varit mycket lycklig trots många jobbiga tankar om framtiden. 2012 var nog lite oskuldsfullare och lite tryggare. Men jag älskar att bli äldre och möta vuxenlivet, det är ju detta som jag längtat efter. 


Vad önskar du att du gjort mer?
Inte lagt ner massa tid på tankar och funderingar om saker jag ändå inte kan påverka. 

Favoritprogram på TV?
Paradise hotel haha.


Vad gjorde du på din födelsedag 2013?
Myste med familjen och åkte upp till Göteborg efter en fin sommar i Skåne.
  

 

        

 
 
Ingen bild

Malin

17 december 2013 22:26

Roligt att läsa! Och nu undrar jag ju såklart, försöker ni bli gravida eller det var mer "oj, nu hade vi oskyddat samlag" (känns ju bra med en sån personlig fråga här öppet på bloggen)

Madeleine

18 december 2013 07:27

Oj trodde inte man skulle tolka det så haha. Vi försöker inte få bebis, men jag litar inte fullt ut på p-piller och två gånger detta året har jag tyckt att min kropp känts konstig och har då tagit test för att vara på säkra sidan :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine - 6 maj 2014 19:57


Heeeeeeej hopp! Det var ett tag sedan.    Snabb statusuppdatering: jag har heltidsvikariat på mitt älskade jobb som sjukgymnast på Valjeviken nu. chefen är nöjd, jag stormtrivs och jobbar säkert lite för mycket haha. Har jobb där till och med aug...

Av Madeleine - 6 februari 2014 18:17


För mig är den här bloggen väldigt mycket kopplad till studentlivet. Ett liv, som jag nu faktiskt börjar förstå, jag inte lever längre. Jag vet inte om jag kommer att fortsätta blogga, inte just nu kanske. Eller kanske något inlägg då och då. Eller k...

Av Madeleine - 30 januari 2014 17:31


Och det bara snöar och snöar. Håll tummarna för att jag kan ta mg till Göteborg imorgon! Jag har haft toppendagar på jobbet, men nu är jag så himla glad för att jag ska upp till min fina sambo imorgon. Annars då? Jo det är väl lite tungt med det dåli...

Av Madeleine - 27 januari 2014 12:56


Nu ska vi se om vi kan komma in i lite rutin, både i livet och på bloggen haha. Denna vecka jobbar jag hela veckan på Valjeviken för att komma in i det. Sedan på fredag kör jag upp till Göteborg och jobbar lördag och måndag på det boendet jag gick br...

Av Madeleine - 27 januari 2014 12:48

I lördag var det alltså dags för examensfest nummer 2, denna gång i skåne med vänner och släkt. Vi var cirka 60 personer och det bjöds på god mat och mycket underhållning. Tipsrunda, tal, sång och bildspel. Det blev en kväll med mycket kärlek. I bile...

Ovido - Quiz & Flashcards