Madeleinerebeckaolsson

Alla inlägg under oktober 2012

Av Madeleine - 20 oktober 2012 13:40

Lördagen har hitintills bestått av gymmet, städning och mat.


Rasmus och pojkarna tentapluggar i samvarorummet i korridoren.


Jag, rasmus, mathias och fhilip har förresten börjat med disneyfilmkvällar för att beta av alla klassiker! Hitintills har vi hunnit med Mulan, Pocanhontas och Björnbröder.

     



Av Madeleine - 19 oktober 2012 20:48

 


Vi är en hör ihop,

som två träd med samma rot

och jag är för alltid din vän

Av Madeleine - 19 oktober 2012 17:00

den väldigt efterlängtade (och dyra) klänningen har äntligen kommit!


väldigt snygg och passade bra! den får invigas på dansgolvet nästa helg!


 

Av Madeleine - 17 oktober 2012 20:08

 

Av Madeleine - 16 oktober 2012 19:32

Senaste

Låt du hörde: Boys will be boys - Paulina Rubio

Film du såg: en oväntad vänskap 

Kram: rasmus när han kom hem från skolan nyss

Puss: en blöt puss fick jag också i samband med kramen

Känslan: önskan 

Bråk: oj, bråkar gör jag inte ofta

Resa: skåne i helgen som gått

Glädje: hittade en fin bild på min och nina från typ 4 år sedan, kärlek

Längtan: halloween

Dröm: längesen jag kom ihåg en dröm

Personen du fick sms av: rasmus "på väg hem strax"

Gången du var utomhus: i em när jag var på väg hem från praktiken

Gången hela din familj åt middag tillsammans: i helgen


Antingen-eller-frågor:

Storstad eller landet: landet alla gånger om 

Hamburgare eller pizza: Hamburgare

Kött eller fisk: KÖTT

Hund eller katt: katt snart, hund i framtiden haha

Aftonbladet eller Expressen: aftonbladet

McDonalds eller MAX: mcdonalds

Vin eller Öl: wine for the win

Charter- eller skidsemester: Charter 

Sverige eller Utlandet: sverige som den hemmakatt jag är

Sport eller nyheter: just nu inget av dem

Hockey eller fotboll: Fotboll 

Ljushåriga eller mörkhåriga killar: sak samma, hårfärgen säger inte mycket

Sommar eller vinter: oj, tycker alla årstider har sina för och nackdelar


Fem saker du alltid har i ditt kylskåp?
- mjölk
- sylt (till havregrynsgröten till frukost)
- turkisk yoghurt (funkar till all mat)
- jäst (bakar ofta)
- lök (ett måste i mat)

Fyra saker du inte kan vara utan?
- Rasmus
- Min mobil
- vår säng
- mat

3 saker du inte kan äta?
- gluten

- gurka
- torrt ris

Två saker som gör dig glad
- när får ett sms som från en vän man inte hört av på länge
- trevliga killar på spårvagnen som två dagar i rad (!) har låtit mig få den lediga platsen på spårvagnen   

En sak du gör oftast flera gånger i veckan
- lagar mat!


     

Av Madeleine - 15 oktober 2012 08:04

40 månader av kärlek

Av Madeleine - 14 oktober 2012 13:47

En väldig fin och mysig helg hemma i Skåne.


Fin och solig begravning för Gullbritt i fredags och sedan middag och mys hos Stefan och Martina på kvällen.


Lördagen bjöd på stan på dagen och sedan pizza och musikal med mamma och pappa.


Nu sitter vi i bilen på väg hem.

Av Madeleine - 11 oktober 2012 07:30

Med bara snart ett år kvar av utbildningen, börjar jag kunna ana mig slutet där framme någonstans och det är så skönt. 22 år gammal och färdigutbildad sjukgymnast klingar fortfarande lika fint.

Så smått börjar vi planera för framtiden och vad vi ska göra då. Vad jag längtar...

Ovido - Quiz & Flashcards