Madeleinerebeckaolsson

Alla inlägg under februari 2012

Av Madeleine - 21 februari 2012 20:47

Får besök av Skåneflickor nästa helg! fiiiiiint  


semledagen idag! jag hoppas att alla har njutit av dagen och ätit en semla med gott samvete! rasmus och jag ska kalasa på en hemmagjord semla nu när House början klockan 9.


får nog bli en runda på stan i helgen, måste ju hitta klänning till bröllopet snart! 


Längtar ju inte lite till sommar och skåne när man ser sådana här bilder.   

Av Madeleine - 20 februari 2012 17:23

Att studera på högskola, att i princip aldrig vara ledig, att alltid ha något att plugga, pressen att ständigt behöva prestera och vara på topp, det är inte lätt.


det är då man undrar varför man egentligen utsätter sig för det, när målet (den där efterlängtade examen känns så långt borta).


Men känslan när du får tillbaka en godkänd tenta gör att du glömmer allt det där och du känner att du exakt där du ska vara och att man är ett steg närmare examen.


firade med att baka muffins när jag kom hem och nu sammanfattar jag dagens föreläsningar om psykiatri.

 


Hoppas allt är bra med er där hemma! vi saknar er!

Av Madeleine - 19 februari 2012 18:42

Rasmus som duppdaterar lite. Sitter här mätt och glad efter att ha ätit färdiglagad kyckling och pommes, riktigt gott. Om 45 min ska jag spela innebandy en timme, och just nu känns det som att jag är lite för mätt :( men hoppas det hinner sjunka lite.


Innan idag invigde jag och Madde cyklarna, letade fram nycklar till låsen och hittade en tryckluftspump borta vid kvarterskontoret. Vi cyklade till affären på andra sidan E20;an, en lagom tur, fast det var lite mycket trafik :O 


Jag har börjat fundera på att starta en träningsblog också, bara en hemsida man kan lägga upp sina resultat och scheman på, lite före efter bilder och lite allmän motivation inför träning. Men det är så mycket man vill hinna med men tiden räcker inte till, så vi får se, men håll utkik det kanske blir en =D.



 

Smakade en ny cola sort, cherry, den var inte särskillt god, man saknar ju coca cola vanilla, den var fin.


Nästa helg kommer broren min upp! Ska bli kul att umgås lite med honom, inte så ofta man ses nu när man bor här uppe. 

Linus (bror)   

Av Madeleine - 17 februari 2012 15:47

Fick världens finaste kommentar av mamma här på bloggen, så fick lite dåligt samvete för att vi inte har skrivit här på länge. Orsak? det är väldigt mycket just, anagligen en av de stressigaste perioderna på min utbildning. men det går framåt kan jag lova!


bästa denna veckan? fick tillbaka sista tenta på termin 2 och den var godkänd, vilket innebär att jag nu svart på vitt har klarat en 1/3 av min utbildning. 60 underbara högskolepoäng.

 

Bevis!


I tisdags var det alla hjärtans dag och jag och Rasmus gjorde det bästa av dagen och myste hela kvällen.

 

alla hjärtans dag semla!


vädret är lite roligt här uppe. ena dagen snö och blask och andra dagen skinande sol. idag är det strålande sol häromdagen möttes jag av det här tidigt på morgonen när jag kom ut utanför ytterdörren...

 


Idag ska Rasmus på fest med några i sin klass och jag ska nog vara hemma och ladda för morgondagens tenta (oh yes, dags igen). Imorgon efter tentan då jäklar är det tentafest. mina favoriter och respektive. kommer bli en mycket fin kväll.

Av Madeleine - 13 februari 2012 20:12

Ligger i soffan och kollar på alla underbara härliga familjer i Familjer annorlunda! 


har sovit dåligt de senaste nätterna så är lite halvseg men det vänder väl! idag började en ny kurs i skolan; invärtesmedicin! verkar väldigt spännande!


min underbaring, mitt allt, min Rasmus. 


   '


fick förresten hem mina nya hörlurar! tack världens bästa mamma!


 


Av Madeleine - 10 februari 2012 14:38

om inte jag lyckades göra bort mig totalt med en miljon slarvfel så gick nog dagens tenta vägen! :) så nu kan jag med gott samvete hålla helg!


ikväll ska jag och Rasmus ta det lugnt och bara mysa. imorgon ska vi på utflykt med bilen!


sugen på att baka något är jag med, men jag vet inte vad haha. har semlebullar hemma men ingen grädde haha. får kanske be rasmus handla lite gott på vägen hem från skolan.


ha en fin helg alla!

 

fin bild från nyår tagen av festernas fotograf Malin!

Av Madeleine - 9 februari 2012 22:22

Det är hektiskt att vara student ibland, det har känns som att i denna läsperioden är det massor att göra. Det är ju ofta mycket att lära in på skolan, men just dessa två kurserna känns det som att det är många olika områden man måste hantera olika logiker i, tillexempel så programmerar vi i 3 olika språk med 3 olika projekt samtidigt. Och sen är det ju matte på det och andra aktiviteter utanför skolan, träna och fixa med saker i förtroenderådet.


Men jag ska inte klaga! Jag tycker det är sjukt roligt!! Träningen går bättre och bättre och jag har börjat lasta på rejält nu. Jag älskar skolan, allt vi läser och lär och att hänga med underbara vänner. Och självklart blir ju hela livet mycket enklare och bättre på alla sätt när man har en underbar sambo :)


 

älskar dig <3


Av Madeleine - 8 februari 2012 19:53

idag mår jag mycket bättre och livet känns tusen gånger lättare haha.


kan ju bero på att jag kombinerade tentaplugget med choklad haha.


mitt hjärta! 

   

Ovido - Quiz & Flashcards