Madeleinerebeckaolsson

Alla inlägg under september 2012

Av Madeleine - 17 september 2012 07:59

Idag invigs mina nya älskade stövlar!

Hem

Av Madeleine - 16 september 2012 18:15



På fredag drar vi hem till skåne för helgen. ska bli så mysigt.  




Av Madeleine - 16 september 2012 17:56

en helt vanlig lördag när man vaknar upp till brandbilar och poliser utanför lägenheten. Som tur var ingen av lägenhetshusen det hade brunnit i utan en lagerlokal som ligger mellan husen.


http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.1066074-stor-brand-i-lagerlokal

 



    

bilderna är tagna från vårt fönster


Av Madeleine - 16 september 2012 16:38

Dagen idag
- plugg
- gym
- CSI

Av Madeleine - 14 september 2012 19:14

Har ju glömt att nämna min kommande praktik!


jag valde praktikplats som nummer 33 av 36 i klassen och var övertygad om att jag skulle bli tvungen att pendla långt år helsike. Men det löste sig mycket bra! en liten plats i göteborg var kvar när det var min tur att välja så den snappade jag åt mig kvickt.


5 veckor ska jag alltså spendera på en rehabavdelning på ett äldreboende här i Göteborg. Denna platsen är inom kommunen och det kan ju vara bra att ha testat på det med! Jag ser jättemycket fram emot praktiken!

     

Av Madeleine - 14 september 2012 19:10

började dagen med morgon ben-pass på gymmet, sedan semiarium i skolan innan lunch och efter lunch övade vi lite praktiskt innan vi höll fredag.


nu har vi precis ätit och diskat och en kladdkaka står i ugnen! receptet är från Leila bakar-boken så jag hoppas den ska vara mycket smarrig.


Trevlig fredag på er!


 

Storm och regn i Göteborg hela förmiddag = favvo-regnjackan på

Av Madeleine - 12 september 2012 17:38

Kursen vi läser nu Fysioterapi fortsättningskurs II avslutas nästa vecka och efter det går vi in på 5 veckors praktik! Examination har jag på tisdag med en tjej till i klassen, då vi har varsin halvtimme på oss att besvara en undersökning- och en behandlingsfråga.


så nu övar vi massa praktiskt i skolan, imorgon är vi lediga men ska vara i skolan hela dagen och öva.


håller på att bli förkyld, inte okej- har varken tid eller lust att bli sjuk nu.


Mest hänger vi med kära benjamin och myser

Av Madeleine - 12 september 2012 17:26

The Script - hall of fame ft. Will.i.am


Ett ord - MAGISKT   



Ovido - Quiz & Flashcards