Madeleinerebeckaolsson

Alla inlägg under september 2012

...

Av Madeleine - 25 september 2012 17:06

Livet är inte alltid bara upp.


Vi håller tummarna.

Jag tänker på er, styrkekram till alla i Liljeqvist-familjen.





Av Madeleine - 24 september 2012 19:51

Hade en helt fantastiskt helg hemma. Bara mys hela helgen och massvis med kakor.

Och så blev jag brunett haha och bakade en himla smarrig morotskaka.

Av Madeleine - 20 september 2012 20:38

För att haka på kvällens tv-tema är jag så sugen på morotskaka. skulle kunna dö för en bit. Mamma, ska vi baka i helgen haha?

Leilas morotskaka

  • 3 ekologiska ägg
  • 3 dl strösocker
  • 3 dl vetemjöl
  • 1 tsk vaniljsocker
  • 3 tsk bakpulver
  • 1 1/2 tsk malen kanel
  • 1 tsk malen kardemumma
  • 1/2 tsk malen ingefära
  • 1 nypa salt
  • 1 1/2 dl solrosolja
  • 4 1/2 dl rårivna morötter

Cream Cheese Frosting

  • 60 g mjukt smör
  • 4 dl florsocker
  • 1 tsk vaniljsocker
  • Skal av 1 lime
  • 100 g philadelphiaost
  1. Sätt ugnen på 150 grader.
  2. Vispa ägg och strösocker vitt och pösigt.
  3. Blanda alla torra ingredienser och vänd ner dem i äggsmeten. 
  4. Tillsätt solrosolja och rårivna morötter.
  5. Fyll smeten i en smord form och bröad kakform med löstagbar kant, 24 cm i diameter.
  6. Grädda i mitten av ugnen i cirka 55 minuter. Prova med en sticka, den ska inte vara kladdig.

Låt morotskakan svalna.

Cream Cheese Frosting

  1. Vispa alla ingredienser krämigt.
  2. Bred frostingen över morotskakan.

 

Av Madeleine - 20 september 2012 20:27

Höstens höjdpunkt är här! 


ikväll är det premiär för hela sverige bakar! kl 9 på kanal7

 

      

Av Madeleine - 19 september 2012 20:46

Det märks att år 2 för Rasmus i skolan kommer bli så jobbigt som alla säger. 8-5 i skolan varje dag och plugg även hemma.

Så Rasmus-och-jag-tid tillsammans är väl inte överdrivet mycket just nu, men det gäller att njuta till Max när man väl får den tiden ihop.

Sedan är det ju en helt fantastisk känsla att jag fortfarande efter 3 år verkligen längtar efter Rasmus varje kväll när han kommer hem.

Av Madeleine - 19 september 2012 16:42

   Har kollat klart alla serier, lagom till att alla serier har säsongstart i USA om ca 2 veckor! Åh längtar sönder, ja jag är värsta serienörden.


Så i väntan på mina serier har jag istället kollat lite filmer.


      


The lucky one, The vow, What to expect var bra och helt klart sevärda. LOL var ingen höjdare direkt.



Av Madeleine - 18 september 2012 16:51

 



      


Åh vad jag är sugen på någon ny partyklännning. Båda är från nelly, får väl se om det klickas hem något ikväll.

Av Madeleine - 18 september 2012 15:43

Bra dag

Jag klarade min praktiskt examination och Rasmus klarade sin omtenta vilket innebär att han har klarat hela sitt första år!

Ovido - Quiz & Flashcards