Madeleinerebeckaolsson

Alla inlägg den 4 juli 2013

Av Madeleine - 4 juli 2013 16:05

Gårdagens utflykt med tjejerna var udda, men så rolig. En bra vän till oss vid namn Joel har nämligen en bondgård med sina föräldrar där de föder upp grisar. Så vi tog bilen ut till honom för att få se lite grisar och mysa med de nyfödda. Iklädda skyddsmundering (dels för att inte riskera att smitta grisarna men även för att skydda kläderna mot lukten) var vi, se bilden i förra inlägget. 


Skitkul att se en riktigt bondgård och höra hur det går till med gridsuppfödning. Sjukaste? Vid de grisarna som ska bli mammor, står det en pappagris endast för att upphetsa dem, sedan beställs sperma hem och de insemineras. Mammas kommentar när jag kom hem och berättade det; "stackars han, inte få ha lite kul". Hahah. 


       

Av Madeleine - 4 juli 2013 12:02

Jag har många kloka vänner. Men allra klokast är Andrea. Även den gladaste, spralligaste och mest underbara vän.

Vi pratar mycket jag och Andrea. Om förhållanden, världen och andra onödiga ting. Ibland har vi samma åsikt, oftast inte ;) häromdagen sa Andrea det bästa jag hört på länge; "det är ju inte så att jag är halv utan min pojkvän och att jag är hel bara när jag är med honon. Istället blir jag ju dubbel med honom". Jag älskar Andreas iställning till saker och ting och njuter av att vara bara en halvtimme ifrån henne hela sommaren.

Ovido - Quiz & Flashcards