Madeleinerebeckaolsson

Direktlänk till inlägg 8 juli 2013

Helgen som gått

Av Madeleine - 8 juli 2013 08:21

Oj, det händer så mycket hela tiden att jag inte hinner uppdatera här. Nu ska vi se vad som har hänt sen sist.


I fredagskväll var jag, mamma, pappa, Andrea och pappas kompis Mats ute på stan. Först tog vi en fördrink hos Mats som har skaffat världens finaste tre mitt i centrala Kristianstad. Sedan gick vi ner på stan och lyssnade på Daniel Lemma som jag hade önskat att vi skulle se. En väldigt mysig och intim spelning, trots att man bara kände igen en låt (If i used to love you). Sen gick jag och Andrea runt lite på stan och träffade på massa känt folk. Mycket trevlig kväll.

  

I lördags vaknade vi till strålande sol och jag spenderade några timmar i solen innan det var dags för att förbereda sig för dop. Finklädda och glada begav vi oss till tollarp och såg Alicia Änga bli döpt. Sedan dopkaffe hemma hos dem. Vid halv 6 kom Andrea och hämtade mig och så åkte vi hem till henne och åt, samt gjorde vid oss inför kvällen. Vi blev 7 personer hemma hos Andrea som förfestade innan vi åkte in till stan. Tyvärr var det nästintill folktomt inne på klubben vi var på, så vi stack hem ganska tidigt. Tråkigt, när man själv är pepp.

  

Och igår var det lika strålande sol, så hela familjen (jag, mamma, pappa och Rasmus) satt ute och solade till typ klockan 2 och då ställde jag mig och bakade muffins till det stundande kalaset för Linus (rasmus lillebror som fyller 15 idag). Klockan 4 var vi på plats i lilla Ugerup och klockan 5 kom gästerna. Vi åt god mat och lekte med hundrarna. Klockan 10 var vi hemma i Hammarslund igen och jag somnade strax därefter, helt slut.


Idag är det måndag och jag är ledig hela veckan! Strålande sol idag igen och vi ska till stranden! :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine - 6 maj 2014 19:57


Heeeeeeej hopp! Det var ett tag sedan.    Snabb statusuppdatering: jag har heltidsvikariat på mitt älskade jobb som sjukgymnast på Valjeviken nu. chefen är nöjd, jag stormtrivs och jobbar säkert lite för mycket haha. Har jobb där till och med aug...

Av Madeleine - 6 februari 2014 18:17


För mig är den här bloggen väldigt mycket kopplad till studentlivet. Ett liv, som jag nu faktiskt börjar förstå, jag inte lever längre. Jag vet inte om jag kommer att fortsätta blogga, inte just nu kanske. Eller kanske något inlägg då och då. Eller k...

Av Madeleine - 30 januari 2014 17:31


Och det bara snöar och snöar. Håll tummarna för att jag kan ta mg till Göteborg imorgon! Jag har haft toppendagar på jobbet, men nu är jag så himla glad för att jag ska upp till min fina sambo imorgon. Annars då? Jo det är väl lite tungt med det dåli...

Av Madeleine - 27 januari 2014 12:56


Nu ska vi se om vi kan komma in i lite rutin, både i livet och på bloggen haha. Denna vecka jobbar jag hela veckan på Valjeviken för att komma in i det. Sedan på fredag kör jag upp till Göteborg och jobbar lördag och måndag på det boendet jag gick br...

Av Madeleine - 27 januari 2014 12:48

I lördag var det alltså dags för examensfest nummer 2, denna gång i skåne med vänner och släkt. Vi var cirka 60 personer och det bjöds på god mat och mycket underhållning. Tipsrunda, tal, sång och bildspel. Det blev en kväll med mycket kärlek. I bile...

Ovido - Quiz & Flashcards