Madeleinerebeckaolsson

Alla inlägg den 27 januari 2014

Av Madeleine - 27 januari 2014 12:56

Nu ska vi se om vi kan komma in i lite rutin, både i livet och på bloggen haha. Denna vecka jobbar jag hela veckan på Valjeviken för att komma in i det. Sedan på fredag kör jag upp till Göteborg och jobbar lördag och måndag på det boendet jag gick bredvid på förra veckan. Sedan är det tillbaks till Skåne på tisdag och jobb på Valjeviken onsdag till fredag. Och så rullar det på. Får se hur länge jag orkar med att veckopendla och hur lönen kommer att se ut framöver. Men det är värt och testa. Jag är pepp på att jobba mycket och hoppas den energin håller i sig. Rasmus är världens bästa som vanligt och peppar mig så mycket han bara kan. Jag är så glad för det, utan hans stöd hade jag aldrig orkat. Det gäller att fokusera på det positiva och inte lägga så mycket energi och kraft på det negativa. 

 

Av Madeleine - 27 januari 2014 12:48

I lördag var det alltså dags för examensfest nummer 2, denna gång i skåne med vänner och släkt. Vi var cirka 60 personer och det bjöds på god mat och mycket underhållning. Tipsrunda, tal, sång och bildspel. Det blev en kväll med mycket kärlek. I bilen på väg hemåt satt jag och sjöng på repeat "Myror, det kittlar dödsskönt i kistan", vilket får räknas som ett tecken på festen blev lyckad. 



Och titta vem som dök upp som världens överraskning! Miss Gustafsson grundlurade oss alla och hade enda sedan oktober vetat att hon skulle komma hem till vår fest. Underbart!!  

Ovido - Quiz & Flashcards