Madeleinerebeckaolsson

Direktlänk till inlägg 13 maj 2011

Rubrik saknas

Av Madeleine - 13 maj 2011 07:55

Ibland känns det helt sjukt att man har flyttat hemifrån. flyttat 30 mil från alla man älskar och umgås med. det tar ett tag innan man vänjer sig men fasen vad roligt det är att stå på sina egna ben och kämpa för det man vill ha. vi har ett underbart liv i Göteborg tillsammans med många fina vänner.


jag älskar att studera på universitet. jag älskar att lära känna ny människor och en ny stad. jag älskar att åka hem ibland på helgerna för att umgås intensivt med alla fina nere i Skåne. jag älskar friheten det innebär att bo själv. framförallt älskar jag att bo med Rasmus och stunder då man inser att vi två är familj tillsammans. rasmus fyllde i en blankett häromdagen till sommarjobbet och så skulle han fylla i "närmast anhörig", efter ett tag funderandes kom vi fram till ja, det borde ju vara jag!  

Nu är det en månad kvar till sommaren, och en praktisk och en skriftlig tenta som ska göras innan det är loov! Då blir det lite över 2 månader i ett fint och förhoppningsvis soligt Skåne! Love it! Jag saknar er där nere det ska ni veta! 












 
 
Ingen bild

christel

13 maj 2011 09:11

det låter så härligt att höra att ni trivs med livet i göteborg
att ni funnit nya vänner och inte saknar allt här nere i skåne
att stå på egna ben är inte alltid så lätt men ni båda tillsammans har funnt er väl till rätta med livet som sambos och att plugga på annan ort
sköt om er ha en härlig helg framför er med mycket sol och kärlek
många kramar från ett soligt och vårlikt skåne
mamma

 
Ingen bild

svärfar

15 maj 2011 10:23

tårar i ögonen, glad o stolt över er. Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine - 6 maj 2014 19:57


Heeeeeeej hopp! Det var ett tag sedan.    Snabb statusuppdatering: jag har heltidsvikariat på mitt älskade jobb som sjukgymnast på Valjeviken nu. chefen är nöjd, jag stormtrivs och jobbar säkert lite för mycket haha. Har jobb där till och med aug...

Av Madeleine - 6 februari 2014 18:17


För mig är den här bloggen väldigt mycket kopplad till studentlivet. Ett liv, som jag nu faktiskt börjar förstå, jag inte lever längre. Jag vet inte om jag kommer att fortsätta blogga, inte just nu kanske. Eller kanske något inlägg då och då. Eller k...

Av Madeleine - 30 januari 2014 17:31


Och det bara snöar och snöar. Håll tummarna för att jag kan ta mg till Göteborg imorgon! Jag har haft toppendagar på jobbet, men nu är jag så himla glad för att jag ska upp till min fina sambo imorgon. Annars då? Jo det är väl lite tungt med det dåli...

Av Madeleine - 27 januari 2014 12:56


Nu ska vi se om vi kan komma in i lite rutin, både i livet och på bloggen haha. Denna vecka jobbar jag hela veckan på Valjeviken för att komma in i det. Sedan på fredag kör jag upp till Göteborg och jobbar lördag och måndag på det boendet jag gick br...

Av Madeleine - 27 januari 2014 12:48

I lördag var det alltså dags för examensfest nummer 2, denna gång i skåne med vänner och släkt. Vi var cirka 60 personer och det bjöds på god mat och mycket underhållning. Tipsrunda, tal, sång och bildspel. Det blev en kväll med mycket kärlek. I bile...

Ovido - Quiz & Flashcards