Madeleinerebeckaolsson

Alla inlägg den 21 oktober 2013

Av Madeleine - 21 oktober 2013 10:15

Helgen går som vanligt fort! I lördags var jag hos Elin nästan hela dagen. Först bakade vi lite inför halloweenfesten, och sedna kom även Ida och så lagade vi en smarrig trerätters. Mozarellaost inlindad i parmaskinka och basilikia till förrätt, kycklingrullader med färskost och potatis- och rotfruktsgratäng till varmrätt, och en pavlova med lime- och passionscurd och färska frukter till efterrätt. Till det vitt vin och en mojito slank även ner. Vi planerade massa till vår kommande examensfest och hann då även ta upp massa minnen från utbildningen. Himla trevlig kväll med söta vänner.


 

Igår låg jag i soffan heela dagen. Kollade på massa avsnitt av serien Awkward och åt sockerfri saltlaktrits. När jag skulle sova på kvällen kändes det verkligen att jag inte hade gjort något på hela dagen och det kröp verkligen i kroppen. Kunde till slut somna och idag ringde klockan halv 10. Försöker verkligen att ta vara på den lediga tid vi har nu. Denna vecka ska jag och Alice jobba i skolan tisdag, onsdag och fredag. Så resten av veckan blir lediga dagar hemma. 

Ovido - Quiz & Flashcards