Madeleinerebeckaolsson

Alla inlägg den 29 oktober 2013

Av Madeleine - 29 oktober 2013 14:40

Igår påbörjades en tvåveckor-kurs som bryter uppsatsskrivningen. Vi har skrivit i fyra veckor och sen har vi fyra veckor kvar att skriva när denna team-kurs är klar. Målet med denna kurs är att lära av andra professioner och öva på att jobba i team. Vi ska i teamet vara sjukgymnast, arbetsterapeut och sjuksköterskor. Men vår arbetsterapeut var sjukskriven så i vårt lilla team är det jag och tre sjuksköterskor haha.


Vi har blivit placerade på Mölndals sjukhus där vi ska vara i tre dagar (första dagen idag) och gå med en dagvårdsgrupp med reumatiker. Kursen kändes inte jättekul innan starten men nu känns det faktiskt riktigt bra! Nästa vecka ska vi vara i skolan och lära av varandra. Sjuksköterskorna ska visa mig EKG och jag ska lära dem andningsträning med PEP. Att åka kollektivt till Mölndal är långt och kostar extra (ligger utanför göteborgszonen på spårvagnskortet) så idag och kommande två dagar har/ska jag ta bilen. Hur skönt som helst, och jag hittade en billig parkeringsplats.  



Ovido - Quiz & Flashcards