Madeleinerebeckaolsson

Alla inlägg den 6 november 2013

Av Madeleine - 6 november 2013 17:16

Det gör lite (bara lite!) ont i hjärtat att vi inte ska vara hemma i jul och fira jul på traditionsenligt vis. Rasmus och jag brukar försöka se till och hinna med och träffa alla släkter och vänner under en intensiv och väldigt rolig vecka hemma. I år blir det annorlunda och julen kommer att spenderas i en stuga i de svenska fjällen. Ska bli kul och göra något annorlunda men det innebär också att jag får maxa juluppladdningen i november och december till max istället. 


Idag var det premiärdax tyckte jag. Julmusik och en mjuk pepparkaka på g i ugnen. Åh vad mitt hjärta brinner för julen. Julskinka, glögg, pepparkaksbak, julmysbak med flickorna i klassen och få köpa paket till alla man älskar. Jul är och kommer alltid vara min favorithögtid.


 

Av Madeleine - 6 november 2013 11:14

En sådan där effektiv-madde morgon idag. Klockan ringde halv 9, frukost 9, gym vid 10 och nu har jag även hunnit diska, städa lite och duscha. Jag gillar det, även om jag vet att ni är en del läsare som inte ens har ätit frukost vid denna tid haha.  

Annars då? Jo det är bra. Nästa vecka tar vi tag i uppsatsen igen och det som är kvar är diskussions-delen och en del korreturläsande och ändrande. Två helger framåt får vi besök av Rasmus föräldrar och sen är det även besämt att Nina kommer upp en helg i slutet av november! Examensfest-pepp och lite fest ska vi hinna med den helgen. Min älskade fina Nina. Nästa vecka ska jag ut och äta på en nyöppnad restaurang på stan med tjejorna för att fira vårt stipendie.



Ovido - Quiz & Flashcards