Madeleinerebeckaolsson

Alla inlägg den 2 augusti 2013

Av Madeleine - 2 augusti 2013 13:31

Vi vet redan vad vi kommer att få i julklapp och det är världens bästa julklapp. 

Vi har varje julafton hur länge som helst nu pratat om hur mysigt det vore att åka i väg allihopa och bara mysa i en stuga och åka skidor hela julen. Sagt och gjort, en vecka över jul åker vi till Idre! Totalt blir vi 16 stycken i en och samma stora stuga; jag, mamma, pappa, Rasmus, min moster och mobror samt mina två kusiner och deras familjer. Det ska bli så jävla kul! Jag har aldrig stått på ett par skidor så vi får väl se hur det går med det där. Detta har varit bestämt en bra tag och det är så kul att ha något sådant att se fram emot. Inga materiella julklappar i år alltså, men likväl en skidvecka med de jag tycker om mest. Kunde inte bli bättre.

Av Madeleine - 2 augusti 2013 13:12

Har gjort som många av storbloggarna och tagit en bloggpaus haha. Skämt åsidor, jag har njutit av sommaren och har lovat mig själv att bara blogga när jag känner för det. Det var ett tyst löfte till mig själv då jag bestämde mig för att blogga i sommar. Men nu är lusten tillbaka och här är jag igen.


Vad vi har gjort under den senaste veckan?

* jag har tvingats att konfronteras med en av mina största rädslor; att sova själv i ett stort hus. Första kvällen grät jag mig själv till sömns men andra och sista kvällen gick det mycket bättre. Anledningen? i fredags skjutsade vi mor och far till sturup för en veckas semester på kreta och Rasmus har jobbat två nätter unden denna vecka som gått. I eftermiddag ska vi hämta dem igen!

* umgåtts med Filip, Fredrik och malin, samt deras lilla dotter Alicia. Fina underbara vänner. 

* spenderat en fin kväll i Åhus med svärmor Annika och svägerska Ida. Minigolf, glass och galna underbara människor som badar i underkläderna. 

* Njutit av att vara *låtsas-husägare* åter igen. Vad det har resulterat i? Massa tittandes på Hemnet efter drömhus. 

 

Ovido - Quiz & Flashcards