Madeleinerebeckaolsson

Alla inlägg den 15 augusti 2013

Av Madeleine - 15 augusti 2013 20:50

Idag fick Rasmus sin födelsedagsöverraskning. Jag hade bokat tid för kroppsmätning! Man fick stå på en våg som skickar en elektrisk ström genom kroppen och mäter du motstånd och kan räkna ut fettmassa, fettfrimassa, bmr och massa mer. Hur kul som helst. Det bästa var att både jag och Rasmus låg väldigt bra till. Toppenvärden på allt. Riktigt kul och sporrande till vår nyttiga månad som börjar på måndag (mer om det senare). Rasmus blev väldigt nöjd med sin present! 


   

Av Madeleine - 15 augusti 2013 20:40

Vi lyxade till det med att äta ute på restaurang idag. Jag och pappa tog ryggbiff, mamma lax och Rasmus fläskfile. Och så ett glas rött till det. Vi avslutade en väldigt fin sommar tillsammans, lilla familjen. Tur jag ska vara hemma en månad till så det inte blir ett alltför abrupt avslut på måndag när vi åker hem till Göteborg. 


     

Av Madeleine - 15 augusti 2013 08:49

Igår var det dags för ännu en utflykt. Jag och extrasvärmor tog en bussresa ner till Tyskland och Bordershop för att köpa lite billig öl, vin, cider och sprit. Bussresan var dryg, men samtidigt smidigt att slippa köra bli. Jag köpte öl till Rasmus och mor&far, och sedan lite vin och sprit till mig själv och Rasmus. 



 

Av Madeleine - 15 augusti 2013 08:46

Vi är lite underliga, jag och mina vänner. Men kul har vi på våra konstiga utflykter. I tisdags bestämde vi oss för att det var dags för utflykts-tisdag och vi styrde bilen mot Österlen och Simrishamn. Först en liten lunch nere i hamnen och sedan gick vi runt och bara njöt över att vara lediga tillsammans. Sedan körde vi vidare mot kivik och café annorlunda, som är kända för sin kakbuffe. Väldigt mysigt ställe, rekommenderas om ni är i trakterna någongång!


     

Dagens sällskap. Vi blev överglada när vi i Simrishamn hittar en vägskylt till Kristianstad och vägen tillochmed heter Kristianstadsvägen. Hemmakära? nä inte alls.


Ovido - Quiz & Flashcards