Madeleinerebeckaolsson

Alla inlägg under juni 2013

Av Madeleine - 17 juni 2013 14:06

Semestern är över och vi är tillbaka i vardagen.


Jag startade jobbdagen med att gå in på städcentralen och fixa nytt passerkort och hämta kläder. Sedan var det bara att traska till Skånehuset och påbörja städningen. Jag jobbar med en ny kille som gjorde sin första egna dag på skånehuset idag, så jag har hjälpt honom lite idag. Tror vi kommer få tre roliga veckor ihop. Sedan gick jag hem, det tar cirka en kvart och är precis lagom efter en dag då man har gått i prinicip hela dagen förutom cirka en timmas rast sammanlagt. 


Ikväll ska jag äntligen få träffa världens bästa Nina. Vi ska på premiären av Friskis och Svettis utegympa! Eurovision-tema var det dessutom på gympan ikväll, kan det bli bättre?!

Sommarkänsla under promenaden hem idag 


Av Madeleine - 13 juni 2013 19:46

Idag har det varit den varmaste dagen men lite moln och lite blåst har gjort det till en skön dag. Vi testade även att spela lite tennis vid klockan 5 nu i eftermiddags men oj vad varmt och svårt det var haha. Vi gav upp efter en halvtimme. Ikväll har vi varit ute och gått en liten runda i kvarteret och nu ligger vi i sängen och ska kolla en film. 


Imorgon ska vi hyra en vespa och köra till Lindos och Rhodos. Ska bli superkul! 


Vi har tagit massa roliga undervattensbilder med Rasmus goPro men det tar väldigt lång tid att ladda upp bilder så får vänta tills vi kommer hem då kan jag visa flera!  

Av Madeleine - 12 juni 2013 15:44

Idag har vi varit på en gungig men alldeles underbar snorkelutflykt. Vi stannade på tre ställen och jag badade på ett haha. Rasmus var som vanligt i på alla ställen och snorklade och filmade massor. Jag åkte på utflykt med en kamera men inget minneskort. Jag var inte glad när jag upptäckte det kan jag säga. Jaja rasmus har filmat massor iaf och jag tog några kort med hans videokamera också. Med på turen var ett trevligt britiskt par som tipsade om några platser på ön att besöka. Resterade medresenärer på utflykten var ryssar och de var som ryssar alltid är; högljudda, öldrickandes och fulla innan lunch haha. Men väldigt trevliga även de.


  

Vatten på linsen, men en bild från finaste Anthony Quinn bay 

Av Madeleine - 12 juni 2013 07:27

Rhodos stad var jättefin men jag hann tyvärr inte ta några bilder innan solen gick ner och affärerna stängde redan vid 9. Vi hann gå en liten runda och jag köpte ett par jeansshorts och rasmus en tshirt och ett snorkelset. Vi ska in till Rhodos minst en gång till så då ska jag försöka ta några bilder. Gick hur smidigt som helst att åka buss in och tillbaka. 


Igår latade vi oss vid poolen hela dagen och Rasmus var ute och snorklade lite. På kvällen gick vi en runda runt viken där vårt och några andra hotell ligger. Vi hade pratat om att idag ta en snorkeltur och när vi insåg att just den turen vi kolalt på avgick från vår strand bara 100 meter bort så var det givet. Så idag 10.30 åker vi på snorkeltur! Ska bli så kul att komma ut på havet och se andra stränder och grottor dessutom. Hoppas bara inte det blåser för mycket haha.


Här kommer lite bilder från gårdagens promenad.

         


Av Madeleine - 10 juni 2013 16:03

Vi har det väldigt bra här på Rhodos. God mat och strålande sol. Gratis drinkar måste vara det bästa på semester. Min favorit är San fransisco och Rasmus Pina colada. Idag har vi legat halva dagen vid stranden och halva dagen vid poolen. Det blåser ganska mycket vilken är skönt för det blir aldrig sådär outhärdligt varmt utan man kan ligga i solen en bra stund utan att avlida haha. Ikväll ska vi försöka ta oss in till Rhodos stad och turista lite. 


 

 


Av Madeleine - 9 juni 2013 17:33

Vi är framme och vi har det bra! Solen skiner och det blåser härligt. Poolen på bilden är bara en av tre pooler som finns på området. Superlyxigt och modern stil, kommer bli en härligt vecka.


Nu har vi duschat och tar det lugnt på rummet innan vi ska njuta av middagen. Kommer nog blogga en del under resan :) Imorgon blir det pool och strandhäng heela dagen!

 

Av Madeleine - 8 juni 2013 09:34

Igår klockan 1 styrde vi bilen hemåt mot en sommar i Skåne. Tidigare år har jag inte bloggat under sommaren, men jag tror faktiskt att jag ska försöka blogga så mycket som möjligt nu under sommaren också. 


Igår firade vi sommarlov här hemma med mamma och pappa och beställde pizza. Sedan åkte vi ut till ugerup och hälsade på svärföräldrarna och djuren såklart. Idag ska vi till stan en runda, och i eftermiddag ska vi på examensfest. Inatt åker vi till Kastrup för att tidigt imorgonbitti åka till Rhodos. 


   

Mitt hem-hem. Här har jag växt upp med världens bästa föräldrar. 

Av Madeleine - 6 juni 2013 19:23

Ja idag, lagom till sista rycket med städning och så, har vårt hus (ja bara vårt hus i hela kviberg) fått en vattenläcka och de har därför stängt av vattnet. Eftersom det är röd dag idag verkar det inte gå alltför snabbt med lagningen... 


Så vad gör man när man inte har något vatten att diska eller duscha med? Man är glad för att man har världens bästa granngäng och diskar och duschar hos dem. 


Nu ikväll ska jag ha en sista myskväll med tjejgänget i kviberg. Vad jag kommer sakna alla. 

 


Ovido - Quiz & Flashcards