Madeleinerebeckaolsson

Alla inlägg den 25 maj 2013

Av Madeleine - 25 maj 2013 14:31

Nu är det snart tre år sedan vi gick på bal. Uppklädda till tusen och vi slog klackarna i taket. Jag valde en svart klänning och håret var uppsatt. Tyvärr fick jag inte gå med Rasmus (vi hade då varit ihop i nästa ett år) men jag lottades med en väldigt trevlig kille ändå. Och Rasmus "råkade" jag få till bordet ändå, då vi hamnade mitt emot varandra till middagen.


Vi hade toppen väder och på kvällen hade jag så ont i fötterna att Rasmus bar mig till bilen. Mamma, som kände många andra föräldrar som var och hämtade, sa att det var en av snackisarna i efterhand; han som bar sin dam till bilen på kvällen. Fint tycker jag.


       

 

Av Madeleine - 25 maj 2013 09:42

Tog tydligen en liten bloggpaus igår. Njöt en väldigt skön ledig fredag.


Först var jag och Tove på gymmet och körde järnet med massa core-övningar (300 sit-ups bland annat). Sedan gick vi ut i solen och åt lunch och bara njöt. När solen gick i moln, gick jag in och bakade gröna macrons. Sedan tvättade jag och gjorde hemmagjord pizza till kvällsmat. Rasmus kom hem vid halv 6 med massa rabarber, leverade av en kompis. Jag gjorde en rabarbercurd till macrons och på kvällen kom Rasmus kompisar över och så gjorde vi en smarrig knäckig rabarberpaj. Jag kan varmt rekommendera det receptet, blev sött och gott, trots att det var rabarber och jag sockrade inte dem för sig. Vid 9 satte vi på en film (trollkarlen från Oz) och som vanligt, efter en kvart in i filmen, stensov jag i Rasmus famn. Roligt sällskap som alltid vid filmtittande haha. Men vännerna är vana iallfall.


Summan av allt? En intensiv, rolig och bra fredag.


   






Ovido - Quiz & Flashcards