Madeleinerebeckaolsson

Alla inlägg den 27 maj 2013

Av Madeleine - 27 maj 2013 21:22

Promenad till kyrkogården, upp i skogen och tillbaka. Så skönt att komma ut sent på kvällen och att det fortfarande är varmt. Det gick bra på tentan idag för Rasmus och kompisarna, nu håller vi tummarna för nästa också!


         

Av Madeleine - 27 maj 2013 17:10

Då har vi äntligen påbörjat sista delmomenten i denna sista kurs innan sommaren. Statistik står på schemat måndag-fredag och så har vi en avslutade tenta nästa tisdag. Efter tentan har vi bara ett seminare på fredagen (den 7:e) och efter det är det sommarloov! Denna termin har gått så läskigt snabbt.


Vi går bara halvdagen denna vecka men har bestämt oss för att sitta kvar varje eftermiddag för att slippa plugga detta hemma. Så vi satt kvar en stund idag och svarade på de gamla tentafrågorna som handlade om dagens föreläsning.


När jag kom hem såg jag att vi hade fått en lapp i brevlådan från SGS (vår hyresvärd) om ventileringen i lägenheterna. Där stod bland annat att man ska göra vid köksfläktemn flera gånger om året. Öhhhh, sen vi flyttade in här har jag gjort den en gång. Så jag kände mig tvungad till att göra. Och fy f*n säger jag bara. Inte det mysigaste jag gjort i mitt liv precis. Men bra blev det iaf. Nu ska jag göra det oftare så jag slipper en sådan chock nästa gång. 


Rasmus skriver tenta och jag ska göra en av favoriträtterna till kvällens middag; bakad potatis med kyckling och kall rödlöksröra.



Ovido - Quiz & Flashcards