Madeleinerebeckaolsson

Alla inlägg under mars 2013

Av Madeleine - 2 mars 2013 19:20

Ikväll kommer fina vänner hit och det vankas monopol-spel ikväll. Dock SKA jag ha tvn på i bakgrunden så att jag får se andra chansen ikväll. Och ja Tove, jag ska heja på Edward åt dig ;)



Det är monopol sverige versionen, så målet får ju bli att köpa Vinslöv ikväll!

Av Madeleine - 2 mars 2013 12:43

Vi vaknade vid 9 imorse, åt en god frukost (utan kaffe, då vi glömt köpa nya kaffefilter), sedan drog rasmus ut och sprang med fhilip och jag snörade på mig walking-skorna och gick en rask 5km-promenad. Skön start på dagen! Sedan har vi duschat, ätit lunch och nu pluggar rasmus och fhilip vid köksbordet. Jag ska ta det lugnare än lugnast och njuta av helgen. Ikväll ska vi ha lördagsmys här med Melodifestivalen och monopolspelande. 


  

Rasmus har köpt nya löpardojor så nu har vi lika färgglada skor! 

Av Madeleine - 2 mars 2013 12:38

Igår var vi på födelsedagsfest, inte i Kviberg för en gångs skull, utan vid gamlestaden som ligger bara några hållplatser bort från oss. Gott vin och trevligt folk. När det började närma sig tid för att gå ut kände både jag och Rasmus att nej, inte idag så vi drog oss hemåt. 


 

Av Madeleine - 1 mars 2013 12:06

         


Nöjd med dagens bakning, trots att de sprack lite. Macrons måste vara bland det roligaste man kan baka :)

Av Madeleine - 1 mars 2013 11:06

Men vad trevligt att solen vill vara framme och ge oss lite välbehövlig D-vitamin! Synd att det är så kallt bara men förhoppningsvis kommer våren ordentligt snart!


Ledig idag, så Rasmus väckte mig vid halv 8 innan han åkte hemifrån. Att bli väckt med massa pussar är ju inte helt fel. Sedan har jag bakat macrons, gått en runda till systemet och handlat vin till kväll och nu ska jag strax äta lunch.


Rasmus kommer hem efter lunch och då ska vi äta våfflor har mannen min bestämt. Ikväll blir det fest, fint det.


Lägger ut bilder lite senare idag på bakverk och lite annat. Ha en trevlig fredag och ut i solen och njuuuut!

Ovido - Quiz & Flashcards