Madeleinerebeckaolsson

Alla inlägg den 11 april 2013

Av Madeleine - 11 april 2013 20:15

Imorgon får vi besök igen! Denna gång är det Filip (rasmus bästa kompis) som kommer på besök från Skåne. Ska bli mycket trevligt!


Morgondagen består annars av seminarie i skolan och sedan fika med mina underbara klassisar som jag saknat under praktiken. I helgen ska jag sen bara ta det lugnt och göra precis vad jag vill utan några måsten. baka lite bröd och bullar tänkte jag försöka göra iallafall.


Ikväll ska jag njuta av inte behöva ställa klockan på 05.50


  

Ursäkta för den suddiga bilden, men är så glad för nu har vi (nästan) bestämt en helg som mina underbara skåneflickor kommer upp och hälsar på. Fint som snus, eller vad är det man säger. Inte för att jag snusar, men ändå.

Av Madeleine - 11 april 2013 19:57

Det har varit så jäkla roligt och jag har lärt mig massor. Fått träffa alla de möjliga patienter och diagnoser, spenderat massa tid i träningssalen och provat på hur det är att vara sjukgymnast i primärvården på riktigt. Mycket axelpatienter och många onda ryggar. Ta hand om era kroppar är väl det rådet jag skulle vilja ge er alla, det är så lätt att få problem som är svåra att få bort.


Jag fick en slutbedömning idag som värmde i hjärtat och en varm kram när jag skulle gå hem. Vårgårda sjukgymnastik kommer alltid ha en plats i mitt hjärta. Tack Kenny för att du har lagt dessa sex veckor på att förbereda mig för yrkeslivet, du är bäst!



Efter ett snabbt pass på gymmet firade jag med pannkakor till kvällsmat, mums ibland får man skämma bort sig själv.

Av Madeleine - 11 april 2013 06:13

Sista dagen på praktiken, nu kör vi :)

Ovido - Quiz & Flashcards