Madeleinerebeckaolsson

Alla inlägg den 14 april 2013

Av Madeleine - 14 april 2013 19:31

Låt som när du är ledsen sörjer till?
Everything will be alright - Joshua Radin för att det är en av de finaste låtarna jag vet och texten förmedlar hopp och den får mig alltid att må lite bättre.

Let Her Go - The Passenger för att jag lyssnade på den väldigt mycket i samband med att jag såg "torka aldrig tårar utan handskar" och därför blir jag alltid lite ledsen i hjärtat när jag hör den låten men samtidigt blir jag så glad för all glädje som också finns i den serien.

Beroende av:
Svår fråga. Jag är nog beroende av att ha människor runt mig.

Vad tror folk om dig?
Jag tror att de tror att ofta är glad, kan ha ett hiskeligt humör och att jag lever ett ganska bekymmerslöst liv. 

Stämmer det?
Haha att jag ofta är glad och kan ha ett fruktansvärt humör stämmer väldigt bra. Men bara för att jag oftast väljer att inte prata eller skriva om jobbiga saker har jag precis som alla andra problem och bekymmer. Men de pratar jag bara om med de som står mig närmast. Jag kommer aldrig vara den som pratar vitt och brett om mina bekymmer med vem som.

Vad får du oftast komplimanger för?

Min personlighet och min kroppsform

Brukar du skratta för dig själv?

Ja ganska ofta. Det är kul tycker jag. 

Vad står det i ditt senast inkomna SMS?

Ja det kan man säga var maten god

Nästa mål i ditt liv:
Bli klar med min utbildning

Hur svarar du i mobilen?
Hej det är Madeleine

 

Vem ringde dig senast?
Rasmus

Antal timmar sömn inatt:
8

Vad ser du om du tittar mitt framför dig?
Tvn

Brukar du komma i tid?
Alltid. Oftast 5-10 innan utsatt tid dessutom. Hatar att riskera att komma försent.

När mår du bra?
När jag är utvilad, ledig och har bra planer för dagen. Oftast en ledig lördag när det vankas festligheter på kvällen, då är jag nöjd med livet. 

Hur känner du dig nu?
Mätt och glad. Eftersom det regnar ute och det är söndagskväll är mysfaktorn hög.

 

Vanligaste färg på dina kläder:
Svart.

Var du aktiv i skolan?
Jag var/är väldigt duktig i skolan. Men särskilt aktiv med att prata och ta för mig jobbar jag på. Har blivit väldigt mycket bättre på universitetet   .

Favorit dryck på morgonen:
Kaffe med mjölk i. 

När brukar du oftast gå och lägga dig?
Med risk för att låta som en pensionär. Brukar gå och lägga mig och mysa/läsa/titta på tv i sängen vid 21 och sedan somnar jag väl runt 22-23. 

Är du blyg?
I stora sällskap där jag inte känner alla - ja. Annars när jag är med folk jag känner och jag känner mig bekväm - nej. 

Sysslar du med någon idrott:
Nopp bara gym + promenader/löpning. 

Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
Ja. Eftersom det var så för mig när jag träffade Rasmus för första gången måste jag svara ja på den frågan. 

Av Madeleine - 14 april 2013 14:06

Igår eftermiddags fick jag sådan lust att baka så jag letade lite i min muffins-receptbok och beslutade mig att göra Chokladmuffins med banan och paranötter. Jag är väl inte jätteförtjust i bakverk med banan , lite väl sött för mig, men de blev helt okej.


 

Av Madeleine - 14 april 2013 13:57

I förmiddags tog jag mig äntligen ut på årets första springtur, och säkert första springturen på ett halvår. 


Ja det var tungt kan jag säga. Första minuterna hade jag världens håll och sedan gav sig den otränade konditionen till känna. Men jag tog mig runt 5 kilometer, med övervägande jogging och lite fick jag gå. Nu kan det bara bli bättre!


Jag och Filip poserade innan min löprunda. 

 

 

Av Madeleine - 14 april 2013 13:54

Igår spelades det som sagt laserdome. Pojkarna tyckte det var jätteskoj och Filip kom tvåa och Rasmus trea så de var nöjda. Efteråt mötte jag och Alice upp dem och så käkade vi pizza och sedan drog vi oss alla hem till oss och drack en drink och kollade på en film. En bra lördagskväll.


       

Ovido - Quiz & Flashcards