Madeleinerebeckaolsson

Alla inlägg den 23 april 2013

Av Madeleine - 23 april 2013 20:46

Hade från början inga planer på att fira Valborg över huvudtaget då det händer ganska mycket annat nästa vecka. Men när det började närma sig biljettköp till Chalmers årliga Valborgsfirande kunde jag ju såklart inte hålla mig. Dessutom vankas det en riktigt rolig förfest.


 

Av Madeleine - 23 april 2013 20:32

 


Det här kan bli bra. Riktigt bra. Inget är bestämt än men håll tummarna för mig och mina planer.

Och pappa? Tack för all hjälp, du är världsbäst.

Av Madeleine - 23 april 2013 20:25

Vårkänslorna är på topp och pluggmotivation nere på noll typ haha för att sammanfatta de senaste dagarna.


Igår var vi lediga och jag spenderade dagen med attt plugga, gymma, tvätta, sola och laga mat. Skön ledig dag med mycket gjort. Idag började del två av kursen som  startade förra veckan. Förra veckan läste vi som sagt äldre/team och nu ska vi läsa om barn/ungdom. Idag hade vi föreläsning på kära Östra sjukhuset (min drömarbetsplats) om Torticollis (sned hals) och plexusskador. På torsdag ska vi ha patientdemonstration dessutom, spännande. Denna delkurs kommer att sluta i en examination där vi två och två dels ska skriva ett arbete om ett utdelat ämne, ha en liten redovísning om det ämnet och opponera på två andra arbetet. Efter lite trix med byten av grupp och dag hamnade jag tillslut på fredag förmiddag nästa vecka med min bästa Alice. Underbart. Vad vi ska skriva om? Esofagusatresi. Ja försök säga det fem gånger snabbt ;)



Ovido - Quiz & Flashcards