Madeleinerebeckaolsson

Alla inlägg under maj 2013

Av Madeleine - 14 maj 2013 21:46

Idag har varit en sådan dag. Mensvärk och allmänt dåligt humör. Halva dagen har spenderats i skolan och resterande halva i soffan. Rasmus har varit världens snällaste och omtänksammaste ikväll. Fått mig att le med skämt om att köpa gnäll-tabletter på apoteket till mig och pussat bort alla sura miner.

Snart sängen.

Av Madeleine - 13 maj 2013 20:13

     


Spets, hög hals och tyll. Drömma får man göra såhär en regnig måndagskväll i maj. 

Av Madeleine - 13 maj 2013 19:10

Idag har det varit grupparbete på schemat. Vi jobbade på bra och var klara redan till lunch. Skönt att komma hem i bra tid och hinna med annat. Jag har tränat, läst två artiklar till skolan och lagat/ätit middag med sambon min. Ikväll ska jag bara ta det lugnt. Äta lite sorbet typ haha. 


Jag är lite av en periodare när det gäller träning. Jag fastnar lätt för något i en period för att sedan tröttna helt och börja på med något nytt. I höstas blev det nästan uteslutande gym med tunga vikter, i vår har det blivit mycket promenader varvat med lite joggingrunder och nu det senaste är att jag har börjat träna funktionellt och med bara den egna kroppsvikten på gymmet. Idag gjorde jag till och med passet hemma i lägenheten vilket funkar lika bra det, när jag inte behöver några vikter. Många repetitioner, låg vikt med fokus på uthållighet. Jag tycker det är viktigast att man tränar något man tycker är roligt, det är inte värt att plåga sig med något man inte tycker är kul får då kommer man bara sluta. För mig funkar det att varva olika träningsformer, någon annan kanske håller på med samma fysiska aktivitet i flera år i sträck.


   


Dessa två träningsprogram tycker jag är riktigt bra! En runda tar cirka 15 minuter så jag brukar köra två eller tre rundor i sträck. Så jäkla jobbigt kan jag lova, även om det inte ser så tungt ut haha. Idag körde jag två rundor med core-passet och avslutade med en runda för benen. 

Av Madeleine - 12 maj 2013 20:11

Kvällens snacks får bli en riktigt god sorbet jag gjorde i eftermiddags.


Frysta hallon, fryst mango, is och funlight blev en smarrig och sockerfri sorbet.

Av Madeleine - 12 maj 2013 12:07

Förresten! Min mobil tar inte emot några sms, så om ni vill mig något får ni ringa eller skriva på facebook.


/ Mvh en som känner sig lite handikappad

Av Madeleine - 12 maj 2013 11:17

Man behöver aldrig tvivla på att festerna i Kviberg ska bli annat än bra. Jösses säger jag bara, det var nog tur att alkoholen tog slut ganska snabbt haha. 


              

Den sista bilden är oslagbar. Fan vilken kväll alltså, tack alla underbara Kvibergare.

 

Och såhär såg jag ut igår.  

Av Madeleine - 11 maj 2013 17:02

Vilken härlig eftermiddag vi har haft ute i solen! Snack, öl, volleyboll och skratt. Mer kan man inte begära en lördag mitt i maj. Strax börjar del 2 av vårfesten som består av grillning och fest.


     

Av Madeleine - 11 maj 2013 11:39

Idag ska jag njuta av livet. Hoppas ni får en härlig lördag!


   

Ovido - Quiz & Flashcards